شهروند ـ یک مرد ۳۷ ساله که پس از رویارویی با پلیس اتاوا و در شرایط بحرانی به بیمارستان منتقل شد جان خود را از دست داد. ویدیویی که توسط یک شاهد در صحنه با تلفن دستی گرفته شده و بیش از ۲۷ دقیقه است نشان می دهد که هشت دقیقه می گذرد و در طی آن پلیس هیچ تلاشی برای احیای انسانی که با دستبند در نزدیکی در ورودی یک آپارتمان در شماره ۵۵  خیابان هیلدا دراز کشیده است انجام نمی دهد. این مرد که ۸ سال پیش به همراه خانواده از سومالی به کانادا مهاجرت کرده بود عبدی رحمان عبدی نام داشت و شواهدی وجود دارد که وی از یک بیماری روانی رنج می برد. خانواده و همسایگان عبدی به شدت از شنیدن این خبر متاسف شده اند، به گفته ی آنها عبدی بسیار انسان آرام و مهربانی بود و به هیچ کسی بدی نمی کرد.

abdirahman-abdi

پلیس در پاسخ به یک تلفن مبنی بر اینکه مردی در یک کافی شاپ مردم را دستمالی می کند، در محل حضور یافت، اما در دستگیری متهم خشونت زیادی به خرج داد. برادر عبدی رحمان می گوید من از بالکن آپارتمانمان شاهد ضرب و شتم شدید برادرم توسط پلیس بودم در حالی که او از بیماری روانی رنج می برد.

ابهامات زیادی در زمینه دلایل حمله پلیس به عبدی وجود دارد و اینکه چرا برای نجاتش هیچ تلاشی نکرده است. تحقیقات ادامه دارد و پلیس باید در این زمینه پاسخگو باشد.