شهروند ـ صدای شلیک گلوله ها روز شنبه ، در پارک کریستی پیتز ((Christie Pits ، یادآور زمانی بود که این محله ی به تازگی بازسازی شده، مملو از عملیات خطرناک باندهای خیابانی بود. در اواخر دهه نود و اوایل سال ۲۰۰۰ ، اسلحه، معاملات کوکایین، ضرب و شتم و سرقت های وحشیانه سر مجریان قانون را در این محله به شدت گرم کرده بود و بر اساس کتاب “دانه های بد” (Bad Seeds) که در سال ۲۰۱۰ توسط گزارشگر استار، بتسی پاول، تهیه شده بود، ۵۰  باند خیابانی در داون تاون تورنتو وجود داشتند.

باندهای پسران لاتینو آمریکانوس (Latino Americanos Boys) و پسران کریستی (Christie boys)  باندهای خیابانی رقیب بودند که در محله کریستی پیتز، منطقه ای که در حال حاضر کارائوکی و کافه هایش معروف است، فعالیت داشتند. فعالیت باند کریستی پیتز در سال ۲۰۰۲ با کشته شدن وحشیانه ی گری مالو، ۲۶ ساله، به اوج خودش رسید.

alejandro-vivar

ویوار مربی ورزش

قربانی تیراندازی روز شنبه، خوزه ویوار، کسی بود که در سال ۲۰۰۳ برای قتل مالو متهم شناخته شد ولی توسط هیئت منصفه گناهکار تشخیص داده نشد. پلیس معتقد است که ویوار سرکرده ی باند پسران لاتین آمریکانوس بود، واقعیتی که خود ویوار هیچ وقت به آن اعتراف نکرد.

ویوار در سال ۲۰۰۷ به همراه ۹ مرد دیگر به جرم حمل مواد و اسلحه به زندان افتاد. بعد از پایان دوران محکومیت به عنوان روزنامه نگار شروع به نوشتن ستون “خاطرات زندان” در The Kingston Whig Standard کرد و سعی کرد که با روی آوردن به ورزش زندگی خود را تغییر دهد. متهم تیراندازی روز شنبه در کلاس ورزش بر روی ویوار، مربی ۳۵ ساله بدنسازی،  آتش گشود. در جریان این تیراندازی یک نفر دیگر هم زخمی شد. وضعیت ویوار اکنون بعد از جراحی در شرایط پایدار قرار دارد و از آن زخمی دیگر خبری در دست نیست.  مشخصات ضارب،  به گفته پلیس ، جوانی ۲۵ تا ۳۰ ساله با پوست سیاه تیره و موهای بافته ی کوتاه، لاغر اندام و حدود پنج فوت و ۹ اینچ قد دارد.

او از محل حادثه گریخته است و هیچ سلاحی از وی به جا نمانده است. از همه کسانی که درباره تیراندازی روز شنبه اطلاعاتی دارند تقاضا می شود تا با پلیس به شماره ۴۱۶۸۰۸۱۴۰۰ و به صورت ناشناس با شماره ۴۱۶۲۲۲۸۴۷۷ و یا به صورت آنلاین با وب سایت www.222tips.com تماس بگیرند.