آرش عزیزی

پلیس تورنتو روزهای اول این هفته در تمام مغازه‌های محله‌ی چینی‌های تورنتو را می‌زد.آخر هفته گذشته فاجعه‌ی غم‌انگیزی در این محله اتفاق افتاد و پلیس در حال تحقیق در مورد آن است. تین فام، دانش‌آموز ویتنامی‌تبار ۱۷ ساله‌ای با تیراندازی از پشت در یکی از رستوران‌های این محله به قتل رسید.

تین فام در رستوران «اکسلنت» (Excellent) واقع در شماره ۲۶۳ خیابان اسپاداینا که غذاهای دریایی کانتونی سرو می‌کند، به همراه دوستانش بود. حوالی ساعت ۳ صبح شنبه فردی از در پشتی داخل شد و به او تیراندازی کرد. کارآگاه پیتر کود در این مورد به رسانه‌ها گفته است: «مظنون طول آشپزخانه را طی کرد و مستقیم به سمت مقتول آمد و یک بار از پشت سر به او شلیک کرد».

تین که توسط دوستانش به رستوران دعوت شده بود، بلافاصله درگذشت. کالبدشکافی در روز یکشنبه تایید کرد که علت مرگ تیر خوردن به سرش بوده است.

به گفته کارآگاه کول،‌ حدود ۵۰ نفر در رستوران حاضر بودند و بیشترشان بلافاصله گریختند، اما بعضی‌هایشان «قهرمانانه» عمل کردند و سعی کردند به نوجوان ۱۷ ساله کمک کنند.

مظنون بلافاصله از در پشتی گریخت و پلیس جزئیاتی در مورد او در دست ندارد به جز این‌که سیاهپوست بوده‌ است.

خانواده آقای فام، که از ویتنام هستند‌، از خانواده‌های سنتی و بسیار نزدیک بوده‌اند و لحظات بسیار غم‌انگیزی را می‌گذرانند.

به گفته کارآگاه، جامعه چینی منطقه در حال همکاری با پلیس است و «بسیار مفید» عمل کرده. هدف پلیس از جستجوی وسیع در این محله یافتن تصاویر ویدئویی از مقتول است. پلیس از هر کسی که در صحنه بوده تقاضا کرده با آن‌ها تماس بگیرد و هر چه به یاد دارد تعریف کند.