شهروند – ویدیو منتشر شده از یک شکارچی بزرگ آمریکایی که در آن وی به کمک نیزه یک خرس سیاه را در آلبرتا می کشد،  انتقاد شدیدی را  در رسانه های اجتماعی و همچنین دولت استانی به همراه داشته است. این ویدیو در تاریخ ۵ ام ماه جون در یوتیوب شخصی جاش بومار( Josh Bowmar) منتشر شده است . به گفته ی سازمان محیط زیست و پارک های آلبرتا این عمل، کشتن خرس با نیزه، در آلبرتا غیرقابل قبول است.

Josh-Bowmar

بومار مدعی است که این طرز کشتن به حیوانات امکان بیشتری برای فرار می دهد و از نظر او هیچ کسی به  اندازه ی شکارچیان به فکر این حیوانات نیست.

به گفته ی مدیر انجمن مبارزه با خشونت علیه حیوانات آلبرتا ، این فیلم نشان می دهد که شکارچی از این کار لذت می برد و این طرز کشتن برای او نوعی سرگرمی است و این چیزی است که نگران کننده است. همچنین او می گوید که انتشار این فیلم در رسانه ی عمومی بسیار ناراحت کننده است. برخی معتقدند  اگر حیوان فرصت بیشتری برای فرار داشته باشد به این معنی است که مدت زمان بیشتری  را در صورت زخمی شدن زنده خواهد ماند و زجر خواهد کشید.

بومار در ویدیوی خود اعلام کرده بود که می خواهد گوشت خرس را بخورد و پوستش را نگه دارد. در آلبرتا شکارچیان نمی توانند پوست خرس را دور بیندازند.