شهروند ـ در حالی که حدود دوازده میلیون نفر در کانادا از طریق تلویزیون در حال تماشا بودند، گورد داونی (Gord Downie)  روز شنبه در شهر کینگستون به روی صحنه رفت تا آخرین اجرای خود را با Tragically Hip، به نمایش درآورد. این اجرا به همراه پوشیدن یک مجموعه از آخرین لباس های چشم نواز نقره ای و بنفش، یک رقص پیش بینی نشده، خواندن مجموعه اشعار که همگان از اعماق قلبشان آنها را می شناسند و از حفظ هستند، همراه بود.

تشخیص سرطان مغز داونی جلوه ی دیگری به این کنسرت داده بود. این هنرمند می دانست که این اجرا بزرگترین، احساسی ترین و آخرین اجرایش است برای ملتی که با شنیدن این خبر شوکه شده و گریسته است.

او از تماشاچیان برای سالها حمایت و تشویق هایشان سپاسگزاری کرد و دوستدارانش را با این حرف ها به گریه انداخت.

tragicallyhip

آخرین اجرای گروه Tragically Hip مخلوطی بود از شادی و اندوه. جاستین ترودو ، نخست وزیرکانادا،  تنها آدم مشهوری نبود که در این اجرا شرکت می کرد، دان تاون شهر کینگستون مملو از هیجان برای این کنسرت بود. داونی در آخرین اجرایش رقصید، خواند و تمامی گروهش را در آغوش کشید  و از جمعیت به خاطر حضور فوق العاده شان تشکر کرد. داونی با گفتن اینکه “ممنونم از اینکه به من گوش دادید و زندگی خوبی داشته باشید” بهترین نوع خداحافظی را به نمایش گذاشت.

گوردون ادگار(گورد) داونی، متولد ۱۹۶۴، موسیقیدان، نویسنده و بازیگر کانادایی است. او ترانه سرا و خواننده اصلی گروه راک  Tragically Hip است که تا کنون سه آلبوم انفرادی نیز منتشر کرده است.

۲۴ می امسال (۲۰۱۶) در وب سایت گروه اعلام شد گورد داونی مبتلا به تومور مغزی شده است. پزشکان بیمارستان سانی بروک نیز همان روز این خبر را تائید کردند و گفتند که گورد تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی قرار می گیرد ولی متاسفانه این بیماری قابل مداوا نیست.

داونی تصمیم گرفت تابستان ۲۰۱۶ را برای معرفی چهاردهمین آلبوم گروه  Man Machine Poemیک تور برگزار کند. آخرین کنسرت از این سری روز ۲۰ آگوست در مرکز راجرز کی راک کینگستون، شهر محل تولد گورد برگزار شد و به صورت زنده از رادیو، تلویزیون و اینترنت پخش شد. از طریق این رسانه ها نزدیک به ۱۲ میلیون نفر شاهد کنسرت بودند.

گرچه هیچکس از افراد گروه درباره آینده ی فعالیت های گروه حرفی نزده، ولی بسیاری این تور را تور خداحافظی داونی تلقی کردند.