۱۸-۸ سپتامبر ۲۰۱۶

شهروند ـ بار دیگر با شروع جشنواره ی بین المللی فیلم تورنتو، دنیای هالیوود به سطح شهر تورنتو کشیده می شود و برای مدت ۱۱ روز چهره ی دیگری به این شهر می دهد. چهره های مشهور هالیوودی  به همراه طرفدارانشان که در آرزوی دیدن آنها هستند شهر تورنتو را از تاریخ ۸ تا ۱۸ سپتامبر پر از شور و هیجان می کنند.

دوستداران فیلم می توانند امسال از برنامه های ویژه ای نظیر سری اکران های جنون شبانه، بخش مخصوص به کودکان و سری مستندها بهره مند شوند.

tiff-s

در اولین آخر هفته ی این فستیوال خیابان کینگ غربی بین پیتر و یونیورسیتی تماما به افراد پیاده اختصاص خواهد یافت و برنامه های ویژه ای نظیر تونل نور و اجرای موسیقی و اکران در فضای باز انجام خواهد شد.

در جشنواره ی امسال در بخش فیلم های خارجی فیلم “فروشنده” ساخته ی اصغر فرهادی به نمایش درخواهد آمد. اصغر فرهادی یکی از بزرگترین فیلمسازان ایران است، و هر کسی که “جدایی نادر از سیمین” برنده جایزه ی اسکار  را دیده است، او را می شناسد.

فیلم “فروشنده”، که هر دو جایزه ی بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره کن امسال به خود اختصاص داد، داستان زن و شوهری است که در نمایش “مرگ یک  فروشنده” اثر  آرتور میلر نقش بازی می کنند و همزمان داستان زندگی خودشان را به تصویر می کشند.

علاوه بر حضور در فرش قرمز این جشنواره می توانید با حضور در مکان های ویژه ای در تورنتو با هنرمندان مورد علاقه تان دیدار کنید.

استودیو Holt Renfrew Variety  یکی از همین مکان هاست که برای هفتمین سال پی در پی افتخار عکاسی پرتره از ستارگان سینمای هالیوود را دارد. شما می توانید به بهانه ی خوردن یک لیوان قهوه جلوی در این استودیو ایستاده و شاهد رفت و آمد هنرپیشگان محبوبتان باشید.

tiff-bell-lightbox

هتل Thompson Toronto در تقاطع بترست و ولینگتون یکی دیگر از میعادگاه های علاقمندان و هنرپیشگان خواهد بود که شما می توانید با نشستن در لابی این هتل از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید.

خانه ی تاریخی کمپبل، Mongrel House ، به مکانی برای تبادل فرهنگ در این ۱۱ روز تبدیل خواهد شد و بسیاری از اتفاق ها در جلوی این خانه اتفاق خواهد افتاد و همین فرصت مناسبی است برای دیدن هنرپیشه ی مورد علاقه تان.

استودیو NKPR IT House x Producers Ball یکی دیگر از نقاطی است که هنرمندان برای عکاسی به آنجا خواهند آمد. از آنجایی که افتتاح Nordstrom CF در  Eaton Centre با این جشنواره همزمان شده است بنابراین فرصت خوبی است تا هنرمندان مشهور اهل مد در اینجا جمع بشوند و به خرید و عکاسی بپردازند بنابراین شما هم می توانید از این موقعیت استفاده کنید و با آنها دیدار کنید.

و در نهایت  Fring’s و Café Boulud نیز از جمله مکان های دیگری هستند که می توان در آنها با ستارگان سینمای هالیوود دیدن کرد.

برای اطلاع از جدول زمانی برنامه ها و تهیه بلیت از وب سایت www.tiff.net  دیدن کنید.