شهروند ـ با وجود بیشترین تعداد مغازه های دونات فروشی در کانادا، این شیرینی به شیرینی ملی غیر رسمی این کشور بدل شده است. در زیر لیستی از بهترین مغازه های دونات فروشی تورنتو ارائه می شود و شما می توانید با گرفتن یک شیرینی و یک لیوان قهوه به استقبال فصل سرد بروید.

شیرینی فروشی سانرمو (Sanremo Bakery)

شیرینی فروشی مشهور اتوبیکو مکانی دوست داشتنی برای خرید دونات های تازه است. دونات ها هر روز صبح پخته شده و با تمشک، شکلات، کاستارد، زغال اخته و سایر مرباها پر می شوند. بهتر است برای خرید عجله کنید زیرا شیرینی های این مغازه بسیار سریع  به فروش می روند.

۳۷۴ Royal York Rd, Toronto, ON M8Y 2R3

دو بای راشل (Dough by Rachelle)

این شیرینی فروشی دونات هایی با خمیر ترش درست می کند و شیرینی دلپذیری را به “برانچ”(صبحانه دیرهنگام) مشتریان اضافه می کند. دونات هایی با طعم میپل- بیکن همیشه طرفداران زیادی داشته است،  اما یادتان باشد که دونات با کره ی قهوه ای را فراموش نکنید.

۹۶ Tecumseth St, Toronto, ON M6J 2H1

رولینگ پین (The Rolling Pin)

در این شیرینی فروشی می توانید از کیک های قیفی دونات تا شیرینی های ساخته شده از نوتلا را پیدا کنید. طعم های رولینگ پین بسیار خلاقانه است و انواع و اقسام دونات ها با طعم های متفاوت و هیجان انگیز در آن ارائه می شود. همچنین رولینگ پین یک کیک دونات منحصر بفرد را با طعم دلخواه شما تهیه می کند که برای ۸ تا ۱۰ نفر کافی است.

۳۴۲۹ Yonge St, Toronto, ON M4N 2N1

best-doughnuts-toronto

Through being cool

این شیرینی فروشی دونات هایی زیبا و گیاهی تهیه می کند. شیرینی های این مغازه بر پایه خمیر ترش و با طعم های جذابی نظیر براونی شکلات، بلوبری و PBC&J هستند. طعم ها هر روزه تغییر می کند و بسته به فصل گاهی طعم های خاصی در طی سال ارائه می شود.

۱۲۷۷ Bloor St W, Toronto, ON M6H 1N7

 شیرینی فروشی توری(Tori’s Bakeshop)

شیرینی فروشی توری هر روز طعم های جدیدی، بعضا فاقد گلوتین و گیاهی تهیه می کند. شما می توانید با گزینه های کلاسیک، مانند دونات با لعاب شکلات یا وانیل، یا طعم خلاقانه تری انتخاب کنید. کیک فنجانی وانیل یا شکلات با یک دونات لعابدار در بالا بسیار زیبا و خوشمزه هستند!

۲۱۸۸ Queen St E, Toronto, ON M4E 1E6

دونات های وون (Von Doughnuts)

این شیرینی فروشی ارزش سر زدن دارد نه تنها برای دونات های نرم و بالشت مانند بلکه برای طعم های مخصوص بزرگسالان نظیر تکیلا، سانگریا و ویسکی!

۷۱۳ Danforth Ave, Toronto, ON M4J 1L2

دونات های گلوری هول (Glory Hole Doughnuts)

دونات های گلوری هول بسیار خلاقانه، قوی و به اندازه ی کافی بزرگ هستند که بتوانند جایگزین شیرینی برای یک وعده ی غذایی شوند. در این مغازه روکش های فراوانی برای این دونات ها وجود دارد مانند بیکن، ذرت، گردوی مخصوص، پرتقال خونی و بسیاری تزیینات ترش و شیرین دیگر.

۱۵۹۶ Queen St W, Toronto, ON M6R 1A8

دونات های مدرن ژله ای (Jelly Modern Doughnuts)

این مغازه ویژگی خاصی دارد و آن این است که تمامی مواد در خانه تهیه شده و بدون گلوتین هستند. انواع و اقسام دونات ها در این مغازه ارائه می شود، اما بهتر است طعم های خاص ویژه پاییز، سیب کارامل، و S’Mores تابستان را از دست ندهید .

۳۷۶ College St, Toronto, ON M5T 1S6

نیکی کوچولو (Little Nicke’s)

این مغازه ی دونات فروشی خیابان کویین شیرینی هایش را به همراه قهوه ی عالی سرو می کند، زیرا هر دونات خوشمزه مستحق این است که با یک لیوان قهوه ی خوب خورده شود. دونات های این مغازه کوچک و بسیار خوشمزه هستند.

۳۷۵ Queen St W, Toronto, ON M5V 2A5

شرکت مواد غذایی جانکد (Junked Food Co.)

این مغازه تفاوت کوچکی با بقیه ی مغازه های دونات فروشی دارد و آن این است که شیرینی هایش یخ زده هستند. دونات ها در فریزر قرار می گیرند و با روکش هایی از قبیل بیسکوییت اورئو و پشمک تزیین می شوند. دونات های این مغازه  بسیار تازه و سبک هستند و مناسب فصل گرم تابستان می باشند.

۱۲۵۶ Dundas St W, Toronto, ON M6J 1X5