تا سال گذشته همه شرکت های بیمه در انتاریو فقط سوابق رانندگی دیگر ایالات کانادا و ایالات متحده آمریکا را قبول داشتند و در معدود مواردی با بررسی نکات بسیار پیچیده ای  سوابق رانندگی تازه واردان را حداکثر برای ۱ الی ۳ سال قبول می کردند. ولی این مطلب به درخواست انجمن بروکرهای خبره کانادا مورد توجه مقامات مسئول بیمه ای و اجرایی قرار گرفت و همه متفق القول قبول کردند که تجدید نظری در این مورد ضروری است.

از سپتامبر سال ۲۰۱۵ برای صدور بیمه های جدید و از نوامبر سال جاری برای تمدید بیمه نامه های قبلی قرار بر این شد تا سوابق رانندگی آن گروه از راننده ها که در کشورهای ذیل رانندگی می کردند و دارای شرایط خاصی هستند قبول شود و ایشان را در زمره رانندگان ۳ ستاره ( به عبارتی ۳ سال سابقه مفید بیمه ای- رانندگی) قبول کنند.

insurance-advise

این کشورها عبارتند از:

۱- استرالیا ،۲- اتریش، ۳- بلژیک،۴- فرانسه، ۵- آلمان، ۶- انگلستان،۷- ژاپن، ۸- کره جنوبی، ۹ – نیوزلند،۱۰- ایرلند و ایرلند شمالی،۱۱- سوئیس

راننده بایستی حتما دارای گواهینامه رانندگی “جی” باشد و نامه ای که نشان دهد نامبرده دارای سوابق رانندگی معتبر است بایستی شرایط ذیل را دارا باشد:

۱- نامه به زبان انگلیسی باشد.

۲- شرکت بیمه ای که راننده (و بیمه گذار) را تایید می کند شناخته شده بوده و موارد روی سر کاغذ رسمی شرکت مزبور تهیه شده باشد.

۳- تاریخ نامه بایستی حداکثر ۶۰ روز به تمدید یا صدور بیمه باشد.

۴- نامه بایستی کاملا واضح و روشن به این نکات اشاره کند که از چه زمانی تا چه تاریخی بیمه گذار ( راننده- خریدار بیمه) بیمه داشته و میزان تصادفات و جرایم رانندگی به چه صورت است.

در صورت داشتن تمامی موارد یاد شده بیمه گذار (خریدار بیمه) می تواند دیگر تازه وارد به صنعت بیمه قلمداد نشود و راننده با سابقه ۳ ساله محسوب گردد که بسیار می تواند در محاسبه حق بیمه تقلیل داده شود.

نکته بسیار مهم و حایز اهمیت آن است که هنوز همه شرکت های بیمه این شرایط را نپذیرفته اند، از بروکر خود بخواهید اگر با شرکت “سی ای ای” یا اینتکت فعالیت دارند این تخفیف با ارزش را برای شما منظور نماید.