کمک هزینه پس انداز تحصیلی کانادا CESG تشویقی برای والدین، خانواده و دوستان است که برای تحصیلات مقاطع بالای فرزندانشان با پرداختن کمک هزینه بر اساس مبلغ مشارکت در یک صندوق پس انداز تحصیلیRESP می پردازند. پول CESG مستقیما در RESP فرزند گذاشته می شود.

چه کسی واجد شرایط CESG است؟

این مبلغ بر اساس درآمد خانواده تان است و می تواند در طول  زمان  بر اساس تغییر  درآمد خانواده، تغییر یابد.

برای ۲۰۱۶ ، نرخ CESG  اضافه در ۵۰۰$ مشارکت اول در یک RESP برای ذینفع که کودکی زیر ۱۸ سال است:

*۴۰درصد (۲۰  درصد اضافه بر ۵۰۰ دلار اول) اگر خانواده کودک دارای درآمد واجد شرایط برای آن سال تا ۴۵۲۸۲ دلار یا کمتر است.

*۳۰ درصد  (۱۰درصد اضافه بر ۵۰۰  دلار اول) اگر خانواده کودک دارای درآمد واجد شرایط برای آن سال  بیشتر از ۴۵۲۸۳ دلار اما کمتر از ۹۰۵۶۴  دلار  است.

* تنها ۲۰ درصد برای درآمد خانواده بالای ۹۰۵۶۴ دلار است و تا سقف ۷۲۰۰ دلار .

هر کودک زیر ۱۸ سالی که شهروند کانادا است ۴۰۰ دلار  ( برای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶)و ۵۰۰ دلار (از ۲۰۰۷ و مابعد)  برای مشارکت CESG انباشت خواهد کرد. مقدار مشارکت CESG استفاده نشده به سالهای بعد منتقل شده و زمانی که مشارکت های RESP در سال های آینده به شرط اینکه موارد مورد نیاز مشارکت برای ذینفعانی که به سن ۱۶ یا ۱۷ رسیده اند را دارا باشد، استفاده می شود.

resp

موارد مورد نیاز مشارکت برای ذینفعان ۱۶ یا ۱۷ ساله

گرچه، CESG برای تشویق سپرده گذاری طولانی مدت برای تحصیلات مقاطع بالا طراحی شده است، اما  الزامات مشارکت های ویژه  برای ذینفعانی که  به ۱۶ یا ۱۷ سال رسیده اند، وجود دارد .RESP  ها برای ذینفعان ۱۶ یا ۱۷ ساله تنها می تواند CESG را، در صورتی که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد، دریافت کند:

*حداقل ۲۰۰۰ دلار  مشارکت ساخته شده  باشد و از RESPs  برای ذینفع پیش از سالی که ذینفع به ۱۶ سال  برسد برداشت نشده باشد و یا

*حداقل سالانه ۱۰۰ دلار مشارکت شده و از RESPs برای ذینفع در ۴ سال پیش از پایان ۱۶ سالگی، برداشت نشده باشد.

این بدین معنی است که شما باید برای کودک تان پیش از پایان سال تقویمی در سالی که ذینفع به ۱۵ سال می رسد شروع به پس انداز RESPs کنید تا واجد شرایط CESG  محسوب شوید.

CESGو مبالغ انباشت شده قسمتی از educational assistance payments خواهد بود که از  RESP به ذینفع پرداخت می شود.

اگر ذینفع تحصیلات مقاطع بالا را ادامه ندهد، CESG به دولت بازگردانده می شود .

ترجمه و منابع: CRA  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

از علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید. ما را در اینترنت و شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

  www.insufin.com

       www.sherkatbimeh.com

www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

   www.facebook.com/Insufin