شهروند ـ کاندوی ۸۰ طبقه ی تورنتو که از لحاظ بلندی در مقام دوم نسبت به سی ان تاور قرار می گیرد، استاندارد جدیدی را در زمینه ی تراکم در دان تاون تورنتو تعریف می کند. بیشتر از یک سال است که برنامه ی ساخت این برج در شهرداری در حال بررسی است و پرسش های زیادی را مطرح کرده است.

هزینه بسیار زیاد خرید زمین باعث می شود که سازندگان برج های بلندتری را در زمین های کوچک تری بسازند تا بتوانند هزینه های خود را تأمین کنند و مشاوران شهرداری می گویند که سازندگان هر روز درخواست های زیادی مبنی بر این که ارتفاعی بالاتر از حد تراکم یک منطقه بسازند ارائه می دهند و شهرداری در تلاش است تا بتواند جلوی این کار را بگیرد، زیرا نگرانی های زیادی درباره بلندی و تراکم این ساختمان ها وجود دارد و ممکن است برای ساختنشان به برخی خانه هایی که میراث تورنتو است آسیب برسد و باعث از بین رفتن آنها شود.

sam-mizrahi

اما اگر شهرداری دست رد به سینه ی این افراد بزند آنها خواهند توانست تا نظر OMB  را جلب کرده و تراکم مورد نظر را دریافت کنند.

این برج ۸۰ طبقه پروژه سام میزراهی ایرانی تبار است. در غیاب توافق نظر بین ارگان های مسئول، میزراهی توانست تراکم مورد نیاز را دریافت کرده و مجوز بگیرد. ۱۵ ماه از زمانی می گذرد که میزراهی درخواستش برای ساخت برجی در گوشه ی جنوب غربی یانگ و بلور را ارائه کرد و در نهایت توانست از فرصت نبودن یک حرف و نظر واحد استفاده کند و از شهرداری مجوز بگیرد. مرحله ی بعدی جلب نظر OMB است تا پروژه بتواند وارد مرحله ی اجرا شود.

گفتنی ست که چندی پیش نیز اسم میزراهی و شریکش محمود خاوری به خاطر اختلافاتی که بین آنها در هنگام شراکتشان پیش آمده بود در اخبار آمده بود. محمود خاوری رئیس بانک ملی ایران بود که گفته می شود با اختلاس سه هزار میلیارد تومان به کانادا پناهنده شده است.