۲۱  سپتامبر روز جهانی آلزایمر است. بد نیست از خود بپرسیم که گرچه به طور معمول بیماری آلزایمر را یکی از انواع  بیماری های  کهولت سنی می دانیم، ولی  اگر ما ناغافل دچار این بیماری شویم چه خواهد شد؟ حدود ۲۴ میلیون نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و در هر ۷ ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. برآورد شده تا سال۲۰۴۰ این رقم به ۸۱ میلیون نفر خواهد رسید.

هر سال برای بیش از ۲۵۰۰۰  نفر کانادایی، تشخیص بیماری آلزایمر داده می شود.

alzimer

 بیش از ۵۶۴۰۰۰ کانادایی در حال حاضر با آلزایمر زندگی می کنند و پیش بینی می شود که تا یک میلیون نفر هم افزایش یابد. برای افرادی که خود و یا عزیزانشان درگیر آلزایمر هستند دولت تسهیلات مالیاتی درنظر می گیرد.

مشکل خانواده های چنین بیمارانی تنها فراموشی آنها نیست، بلکه نگهداری و مراقبت از این بیماران بسیار سخت است و نگهداری از آنها به وقت و نیروی زیادی احتیاج دارد. خانواده باید قادر باشد فشارهای عصبی بر بیمار را تقلیل دهد و در همه مراحل مراقب ضربه هایی باشد که بر جسم و عواطف او وارد می آید.

آنچه از دیدگاه طرح و برنامه ریزی و مدیریت ریسک به آن می پردازیم توجه به آینده ای است که از آن چیزی نمی دانیم.

هنگامی که بیماری های گوناگون را چک می کنیم متوجه می شویم همه ما در معرض هجوم ناملایمات جسمی هستیم که فقط زمان آن در افراد متفاوت است.

هزینه این بیماران به مراتب مشکلی بزرگتر است به همین سبب بیشتر خانواده های بیماران آلزایمری تحت فشار روحی و روانی و اقتصادی هستند. راهکار مناسب، تهیه بیمه در این خصوص است.

بیمه بیماری های سخت می تواند از ۲۵۰۰۰ تا دو میلیون دلار پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. زمانی که سالم هستیم باید بیمه فوق را اختیار کنیم. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید. بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات بر آییم. پس از اخذ بیمه در این خصوص، در صورت تشخیص بیماری فوق توسط پزشک معالج، و تایید آن و گزارش به شرکت بیمه، فرد بیمه شده واجد شرایط دریافت  پوشش بیمه خواهد بود. این بیمه در مدل های مختلف کوتاه مدت  و بلند مدت و در صورت عدم بیماری امکان اخذ پول های پرداختی در بعضی از انواع این بیمه امکان پذیر است.

برگرفته و ترجمه از انجمن آلزایمر

 

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

از علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید. ما را در اینترنت و شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

  www.insufin.com

       www.sherkatbimeh.com

www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

   www.facebook.com/Insufin