بی بی سی: تیم ملی تکواندو ایران با برتری مقابل اسپانیا، برای دومین بار در این رشته قهرمان رقابت های جام جهانی شد تا اسپانیایی ها نتوانند پس از فتح جام جهانی فوتبال، بر روی سکوی نخست یک جام جهانی دیگر باز بایستند.

برخی خبرگزاری ها این عنوان را سومین قهرمانی ایران دانسته اند، اما سایت رسمی فدراسیون تکواندوی ایران با ارائه آمار از تاریخچه رقابت ها، این قهرمانی را پس از قهرمانی سال ۲۰۰۰ در لیون فرانسه، دومین قهرمانی ایران در تاریخ رقابت های جام جهانی عنوان کرده است.

ایران در این رقابت ها با ترکیبی از چهره های با تجربه مثل یوسف کرمی و نفرات جوان حضور یافته بود. پس از خداحافظی هادی ساعی و دیگر چهره های سرشناس تکواندوی ایران، نسل جدید این رشته المپیکی موفق به کسب نتایج خوبی در رقابت های معتبر شده اند.

سرمربیگری تیم ملی تکواندوی ایران در پانزدهمین دوره جام جهانی تکواندو را رضا مهماندوست بر عهده داشت. میثم باقری،‌ یاسین اکبر نتاج، فرزاد عبدالهی، یوسف کرمی، حسین تاجیک، محمد باقری معتمد، کوروش رجلی و علیرضا نصر آزادانی اعضای تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها بودند.

در پایان دور مقدماتی نیز ایران به عنوان پر امتیاز ترین تیم معرفی شده بود.

این مسابقات در شهر ارومچی کشور چین به انجام رسید و در رقابت پایانی، هوگوپوشان ایران ۳-۱ اسپانیا را از پیش رو برداشتند.

تکواندوکاهای ایران قبل از غلبه بر اسپانیا، موفق شدند تیم‌های روسیه، اردن و قزاقستان را از پیش رو بردارند.

تیم ملی تکواندوی ایران در مرحله دوم مجدداً روسیه را شکست داد تا حریف ترکیه در دیدار نیمه نهایی شود. این بازی را هم ایران ۳-۱ به سود خود خاتمه داد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی، تیم قدرتمند اسپانیا مقابل کره جنوبی پیروز شد تا رقیب ایران در نبرد پایانی باشد.

تیم ملی زنان ایران هم در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت و کسب یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست از دور رقابت‌ها حذف شد.