شهروند ـ دولت لیبرال اعلام کرد که بر آن است تا قوانین جدیدی را در پاییز امسال مبنی بر قانونمند کردن مصرف سیگار الکترونیک(vaping)  اعلام کند. بر اساس گفته های بهداشت کانادا این قدم برای این است تا از اعتیاد جوانان به نیکوتین جلوگیری شود در حالی که به بزرگسالان به طور قانونی اجازه می دهد از سیگارهای الکترونیک و محصولات Vaping به عنوان راه حلی برای ترک دخانیات و یا جانشین سالم تری برای آن استفاده کنند.

vaping

هم چنین بر اساس بیانیه ی بهداشت کانادا، هم اکنون بسیاری از مصرف کنندگان دخانیات دسترسی آسان به سیگارهای الکترونیک ندارند. قرار است تا استراتژی کنترل دولت بر مصرف دخانیات برای یک سال دیگر تمدید شود تا زمان لازم برای تهیه ی یک برنامه بلند مدت در زمینه ی کنترل مصرف دخانیات در این زمینه در اختیار دولت قرار بگیرد. این برنامه با چالش های زیادی همراه است، زیرا هم اکنون شواهد کافی مبنی بر اینکه ضرر و زیان استفاده از سیگارهای الکترونیکی چقدر است در دسترس نیست. استفاده از محصولات Vaping ، مخصوصا محصولات معطر آن،  راهی است که جوانان را به سمت مصرف نیکوتین سوق می دهد و باید راهی برای برقرار کردن بین مزایا و مضرات استفاده از آن پیدا کرد.

امسال حدود ۸۷۰۰۰ کانادایی به جمع مصرف کنندگان روزانه ی دخانیات پیوسته اند. مصرف دخانیات در کانادا یکی از دلایل عمده ی مرگ و میر است و لازم است که تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.