شهروند پلیس اتاوا معتقد است که مرگ هنرمند بومی، آنی پوتوگوک (Annie Pootoogook) مشکوک است. جسد این هنرمند ۴۶ ساله ساکن اتاوا و برنده ی جایزه ی هنری، هفته ی گذشته در رودخانه ی ریدو (Rideau) در نزدیکی یک پارک حوالی تپه ی پارلمان پیدا شد.  در همان موقع پلیس اعلام کرد که مورد مشکوکی درباره ی مرگ این هنرمند به چشم نمی خورد، اما پس از گذشت یک هفته بخش جنایی پلیس در حال بررسی دلایل این اتفاق است و می گوید که موارد مشکوکی درباره ی مرگ پوتوگوک وجود دارد؛ این ادعا به این معنی نیست که کل ماجرا مشکوک است.

pootoogook

خبر مرگ پوتوگوک، این هنرمند تاثیرگذار که آثارش در گالری نشنال کانادا قرار دارد بسیاری را در شوک و ناراحتی فرو برد، اما تمامی نظرات و واکنش ها درباره ی این مرگ خوشایند نبود. ظاهرا نوشته های یک افسر پلیس اتاوا درباره مرگ این هنرمند که به طریقی با کشته شدن زنان و دختران بومی در ماه های گذشته ارتباط دارد موجب اعتراض بسیاری شده است و پلیس در حال بررسی دلایل این نظرات از طرف این افسر پلیس است.

پوتوگوک در یک خانواده ی هنرمند در کیپ دورست (Cape Dorset) ، نونووت به دنیا آمد و از سال ۲۰۰۲ کارهایش در نمایشگاه های مختلفی به نمایش گذاشته شده اند.