متاسفانه خبر شدیم عباس عطروش پژوهشگر و از مدیران پیشین هواپیمایی ملی ایران (هما) در روزهای نخستین سال ۲۰۰۹ در شهر محل اقامت خود، تورنتو (کانادا) درگذشت.  


شماره ۱۲۱۱ ـ پنجشنبه  ۸ ژانویه ۲۰۰۹ عباس عطروش


 

شهروند: متاسفانه خبر شدیم عباس عطروش پژوهشگر و از مدیران پیشین هواپیمایی ملی ایران (هما) در روزهای نخستین سال ۲۰۰۹ در شهر محل اقامت خود، تورنتو (کانادا) درگذشت. زنده یاد عباس عطروش که زاده شهر آبادان در جنوب ایران بود، به هنگام مرگ ۷۱ سال سن داشت و بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

او که در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه شیراز تحصیل کرده بود،  از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۴ رییس هواپیمایی ملی ایران در لبنان، انگلستان و یونان بود. عباس عطروش پیش از انقلاب و خروج از ایران رییس ارشد هواپیمایی ملی ایران و مدیر عامل شعبه های داخلی و خارجی هما بود.

عطروش چند ماه پیش به انگیزه انتشار کتابش در کانون کانادایی مهندسان و آرشیتکت های ایرانی (دوم اپریل ۲۰۰۸) سخنرانی کرد، و بسیاری از دوستان او که از مدیران ارشد پیشین هما هستند از شهرها و کشورهای مختلف آمده بودند تا در اهمیت اثر او سخن بگویند.

 

جای این پژوهشگر ایرانی که با کتابش تاریخ هواپیمایی در ایران را مستند کرد، در میان دوستان و نزدیکانش خالی است. درگذشت این انسان شریف را به خانواده، دوستان و علاقمندان او در سراسر جهان تسلیت می گوییم. یادش گرامی باد.