شهروند ـ یک گروه فعال امیدوار است برای شکست دونالد ترامپ در انتخابات ایالات متحده ی آمریکا از سلاح مخفی اش استفاده کند: مهاجران آمریکایی که در کانادا زندگی می کنند. آواز، یک شبکه بین المللی مترقی، روز دوشنبه یک رویداد “تلفن بانک” را در تورنتو  برگزار کرد که در آن رأی دهندگان واجد شرایط که در شمال مرزهای ایالات متحده زندگی می کنند را تشویق  می کرد که به موقع رأی های خود را به ثبت برسانند. در بسیاری از ایالت های آمریکا سه شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای رأی دادن بود. آواز تخمین می زند که حدود ۱ میلیون آمریکایی در کانادا و حدود ۸ میلیون در سراسر دنیا زندگی می کنند.

americans-canada

به گفته ی این شبکه فعال اجتماعی آمریکایی های خارج از ایالات متحده می توانند نقش مهمی در شکست دادن دونالد ترامپ داشته باشند و از این طریق به جامعه خودشان کمک کنند.

بسیاری از این آمریکایی ها روز دوشنبه مصادف با عید شکرگزاری با این شبکه تماس گرفتند و اعلام کردند که نگران انتخابات آمریکا هستند. چه بخواهیم و چه نخواهیم هرکسی که برای ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شود تمام دنیا را خواهد گرداند. روند تاریخی نشان می دهد که معمولا آمریکایی های خارج از ایالات متحده رای نمی دهند، اما این بار متفاوت است و آواز در تلاش است تا آنها را تشویق به این کار کند.