سازمان زنان ایرانی انتاریو همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالیانه این سازمان در تاریخ ۲۸ اکتبر، برخود لازم می داند برای ارایه عملکرد و اطلاع رسانی در زمینه فعالیتهای انجام شده و پیش روی این سازمان در سال جاری گزارشی هر چند اجمالی در اختیار هموطنان گرامی قرار دهد.

iwoo-logo

برنامه ویژه هفتگی بزرگسالان و سالمندان، یکی از برنامه های موفق و قابل توجه سازمان است که روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر در محل Parkway Forest Community Centre, First Floor برگزار می شود و شامل برنامه های متنوعی برای بزرگسالان و سالمندان کامیونیتی ایرانی است. از جمله برنامه های اجرا شده برای سالمندان سفر یک روزه به Niagara Falls  وNiagara on the Lake  در تاریخ ۱۹ سپتامبر بوده است. همچنین کارگاه های آموزشی تخصصی سالمندان در برنامه روزهای پنجشنبه مورد توجه قرار گرفته است که از جمله آنها می توان به کارگاه آموزشی “جلوگیری از زمین خورگی سالمندان” و “شادمانی اصیل” اشاره کرد.

 

رونمایی کتاب ” از آن دیار در این دیار”ـ این کتاب که مجموعه ای از خاطرات سالمندان ایرانی است توسط تعدادی از داوطلبان سازمان گردآوری شده است. هدف از اجرای این پروژه که انتقال فرهنگ بین نسلی است جز با همکاری و همیاری مجدانه سالمندان و داوطلبان امکان پذیر نبود. جشن رونمایی این کتاب با حضور سالمندان، داوطلبان و سایر اعضای کامیونیتی در تاریخ ۵ آگوست در محل Earl Bales Community Center  با شور و شعف شرکت کنندگان برگزار گردید و در نهایت به همه دست اندرکاران این پروژه یک جلد کتاب و تقدیرنامه ای از سوی سازمان اهدا گردید.

پروژه تغییر نگرش از جنسیت و گرایش های جنسی در دومین سال این پروژه با برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد از جمله کارگاه های آموزشی رزومه نویسی در ماه های اخیر و کارگاه حقوق بشر بر مبنای حقوق بشر دولت انتاریو با تمرکز بر حقوق LGBTQI+ که در تاریخ ۲۴ اکتبر در محل ساختمان شماره ۵۱۹ Church St. برگزار خواهد شد فعالیت های خود را ادامه داده و وارد سال سوم خود خواهد شد. همچنین چاپ و توزیع پست کارت های آموزشی درباره عناوین رایج در حوزه جنسیت و گرایش های جنسی در میان کامیونیتی ایرانی و سازمان های مرتبط با فارسی زبانان از جمله فعالیت های انجام شده در ماه های اخیر می باشد. لازم به ذکر است که این پروژه برنامه های بسیار متنوعی را برای سال سوم در دست اجرا دارد که متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

کارگاه های آموزشی خانواده سالم با همکاری Family Service Toronto در ۶ جلسه با عناوین مهاجرت و تاثیر آن بر سیستم خانواده، بناسازی روابط سالم، پیشگیری از روابط ناسالم و پیامدهای خشونت خانوادگی بر کودکان و نوجوانان، کمک به کودکان و نوجوانان در پروسه جدایی و طلاق، مدیریت استرس و راه های مقابله با استرس و کنترل خشم با استقبال کم نظیر خانم ها و آقایان از کامیونیتی ایرانی مواجه شد که در پایان به شرکت کنندگان گواهی نامه پایان دوره اعطا گردید.

 

کارگاه آموزشی کاریابی و رزومه نویسی که با همکاری سازمان Skill for Change  در ماه سپتامبر در محل دفتر سازمان برگزار گردید، فرصتی مغتنم برای جویندگان کار بود تا از این طریق با روش های کاریابی و رزومه نویسی آشنا شوند.

 

کلینیک حقوقی قوانین مهاجرت در تاریخ ۲۹ سپتامبر با ارایه آخرین اطلاعات و رفع ابهامات رایج در خصوص قوانین مهاجرت با حضور وکلای خبره ایرانی در محل سازمان برگزار شد. لازم به ذکر است که کارگاه های های حقوقی این سازمان چندین نوبت در سال با موضوعات مورد نیاز کامیونیتی در محل سازمان برگزار می گردد.

 

کلینیک سیار خدمات بهداشتی هر سه ماه یک بار آماده ارائه خدمات به کلیه بانوان جامعه ایرانی با هر گونه  شرایط  اقامتی می باشد. این سرویس نیاز به ارائه کارت اوهیپ و هیچ گونه مدرک شناسایی نداشته و حتی خانم هایی که با ویزای توریستی در تورنتو اقامت دارند می توانند از این سرویس استفاده کنند.

 

جلسات گروه ادبیات و مطالعه در دومین و چهارمین دوشنبه هر ماه از ساعت ۵:۳۰ تا ۹ شب در محل دفتر سازمان با حضور کارشناسان ادبی به بررسی رمان، خواندن، نوشتن، بحث و نقد آثار یکدیگر می پردازند.

 

خدمات رایگان استقرار برای تازه واردینکه کارت PR ، برگه Landed  و یا نامه تایید پناهندگی دارند، با تعیین وقت قبلی روزهای پنجشنبه  آماده ارائه اطلاعات در زمینه مسکن، تحصیلات، بهداشت، مسائل حقوقی، مهاجرت، کمک های مالی دولتی، راهنمایی و ارجاع متخصصان تحصیل کرده و صاحبان رشته های فنی و حرفه ای جهت اخذ لایسنس به منابع مربوط، پر کردن فرم های مختلف دولتی و ارجاع به مراکز آموزشی و کسب مهارت جهت کاریابی.

 

کلاس های مکالمه زبان انگلیسی روزهای پنجشنبه از ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر  در یک محیط دوستانه برای تقویت مهارت های گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی و برقراری ارتباط موثر و درک مفاهیم در خدمت عزیزان جامعه ایرانی است.

 

کلاس های زومبا از دیگر برنامه های در حال اجرا از سوی سازمان زنان می باشد، که در روزهای چهارشنبه از ساعت ۴ تا ۵ عصر برگزار می گردد.

 

کلاس یوگا روزهای سه شنبه از ساعت ۵ تا ۶ در محل سازمان برگزار می شود.

سازمان زنان ایرانی انتاریو با تکیه بر حمایت های مردمی و همراهی های مادی، معنوی و مستمر جامعه ایرانی انتاریو که همواره پشتوانه ای محکم برای سازمان بوده است برای برگزاری برنامه های جدید و متناسب با نیازهای کامیونیتی ایرانی دست شما عزیزان را همچون همیشه به همکاری می فشارد.

همچنین سازمان زنان ایرانی انتاریو آماده پذیرش اعضا جدید و تجدید عضویت اعضای فعلی و سابق سازمان به هر دو صورت حضوری و آنلاین از طریق وب سایت سازمان می باشد.

شایان ذکر است، ثبت نام برای شرکت در کلیه کارگاه های آموزشی سازمان الزامی است. برای این منظور و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن: ۹۵۶۶-۴۹۶-۴۱۶ و یا ۹۵۶۷-۴۹۶-۴۱۶ تماس حاصل فرمایید. سازمان همه روزه به استثنای روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد ازظهر آماده ارائه خدمات به جامعه ایرانی است.

همچنین با توجه به برگزاری مجمع عمومی سالانه سازمان در تاریخ ۲۸ اکتبر، سازمان زنان ایرانی انتاریو با دعوت از اعضای خود برای مشارکت فعالانه  در جلسه ارائه گزارش سالانه و رای گیری برای اعضا جدید مشارکت آنان را ارج می نهد. سازمان زنان همواره آماده پذیرش نظرات و پیشنهادات اعضای سازمان و همچنین سایر اعضای کامیونیتی ایرانی بوده و دست همه عزیزانی را که برای انجام کار داوطلبانه با سازمان قدم پیش می گذارند به گرمی می فشارد.