شهروند: طی مراسمی که روز سه شنبه ۲۵ اکتبر جاری در محل بیمارستان مکنزی- وان واقع در تقاطع خیابان های جین و میجر مکنزی  (   Jane & Major Mackenzieشمال واندرلند) برگزار شد کلنگ این بیمارستان به زمین زده شد. در گفت وگو با دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل در پارلمان انتاریو و وزیر علوم و پژوهش های علمی و نوآوری اظهار کرد که طرح ایجاد این بیمارستان به عنوان شعبه دوم بیمارستان مکنزی از ۸ سال پیش به طور جدی شروع شد. در آن موقع با دعوتی که اینجانب از آقای جورج اسمیترمن  George Smitherman وزیر بهداری وقت برای بازدید از بیمارستان مکنزی ریچموندهیل – که آن زمان بیمارستان یورک سانترال نامیده می شد- به عمل آوردم، نیاز مبرم به گسترش این بیمارستان به اطلاع ایشان رسید و خوشبختانه با تخصیص منابع مالی برای انجام مطالعات اولیه برای احداث شعبه دوم این بیمارستان فکر تأسیس بیمارستان به مرحله جدی وارد شد.

کوشش های اینجانب برای تحقیق این پروژه در دوره وزارت بهداری آقای دیوید کاپلن  David Caplan خانم دکتر دب متیوز Dr.Deb Matthews و آقای اریک هاسکینزHoskins   Dr.Ericدر طی سال های گذشته ادامه داشت و پروژه بیمارستان فازهای گوناگون را در این مدت طی کرد تا این که اخیرا قرارداد ساختمان آن با مقاطعه کار بسته شد و امروز با حضور جمعی از شخصیت های دولت انتاریو- شهرداری های ریچموند هیل و وان- هیئت مدیره بیمارستان مکنزی – هیئت مدیره بنیاد خیریه بیمارستان مکنزی و اینجانب کلنگ بیمارستان در زمینی به مساحت   ۵۰ ایکر (۲۰ هکتار) به زمین زده شد.

moridi-hospital-4
moridi-hospital-3
moridi-hospital-2
moridi-hospital-1

این بیمارستان با هزینه ای حدود ۵/۱ میلیارد دلار بنا می شود که۳/۱میلیارد دلار آن از طرف دولت انتاریو تأمین شده است و حدود ۲۵۰میلیون دلار از طرف عامه مردم به صورت اعانه جمع آوری خواهد شد.

بیمارستان مکنزی- وان با ۳۵۰ تخت و زیر بنایی معادل ۲/۱میلیون فوت مربع (۱۰۰هزار متر مربع) ساخته می شود و شامل بخش های گوناگون پزشکی خواهد بود.

پس از گشایش این بیمارستان – که  با بنای آن حدود سه سال طول خواهد کشید- در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸۰۰ پزشک- پرستار- تکنیسین و کارمند در آن مشغول به کار خواهند شد.

دکتر مریدی اضافه کرد که گسترش بیمارستان مکنزی ریچموندهیل و بنای بیمارستان جدید از افتخارات خدمتگزاری اینجانب در ۹ سال خدمت به مردم ریچموند هیل و ناحیه یورک است و امیدوارم که با گشایش بیمارستان جدید مردم ریچموندهیل و وان از خدمات پزشکی و بهداشتی با استاندارد بالا و در اسرع وقت بهره مند شوند.

آقای دکتر اریک هاسکینز وزیر بهداری انتاریو اظهار کرد که سالانه ۵۲ میلیون دلار هزینه صرف ارائه خدمات پزشکی و بیمارستانی در انتاریو می شود و مبلغ ۱۱ میلیارد دلار برای تأسیس بیمارستان های جدید و تعمیرات بیمارستان های موجود در ده سال آینده بودجه در نظر گرفته شده است.

وی از خدمات پزشکان و تکنیسین های کانادایی ایرانی تبار که در بخش بهداری انتاریو مشغول خدمت هستند اظهار قدردانی کرد.