شهروند آژانس برگزارکننده ی آزمون های تحصیلی انتاریو به پلیس تورنتو اعلام کرد که یک حمله ی سایبری “عمدی، مخرب و پایدار” باعث ایجاد وقفه در برگزاری آزمون کلاس دهم در کل استان شده است، حمله ای با هدف مشخص که به وسیله ی هکرهایی انجام می شود که ممکن است هرگز پیدا نشوند.

این حمله ی سایبری باعث شد تا ۱۵۰هزار دانش آموز برای انجام آزمون با مشکل مواجه شده و پروژه ی ۲۵۰ هزار دلاری برای برگزاری این امتحان به صورت آنلاین با شکست مواجه گردد.

خانم میتزی هانتر وزیر آموزش انتاریو

خانم میتزی هانتر وزیر آموزش انتاریو

این هکرها هنوز پیدا نشده اند و ممکن است هرگز پیدا نشوند، اما شواهد موجود دال بر این است که این حمله می تواند توسط نوجوانان انجام شده باشد. مقامات در تلاش هستند که مطمئن شوند اطلاعات شخصی دانش آموزان مورد سواستفاده قرار نگرفته باشد. این حمله نمی تواند توسط نیروی آماتور انجام شده باشد و قطعا کسی که پشت این حمله است کارش را به خوبی انجام داده است و اطمینان داشته است که حمله اش با موفقیت انجام خواهد پذیرفت.

وزیر آموزش از این اتفاق بسیار ناراحت است و از اینکه دانش آموزان نتوانستند آزمون خود را به طور آنلاین انجام دهند اظهار تاسف کرده است. این پروژه یک پروژه آزمایشی بود که قرار بود در صورت موفقیت جایگزین روش کاغذی شود.