بیمه اتومبیل یکی از مهمترین مواردی است که در ۵ ساله گذشته نظر متخصصان و کارشناسان را به خود جلب کرده است، دلیلش هم آن است که توانایی خریدش برای گروه زیادی توجیه اقتصادی ندارد و مسئولان بسیار سعی کردند تا آن را به زبان ساده تعریف و وجوه حقوقی و قراردادی آن را برای عموم مردم بازگو کنند ولی تقریبا موفقیتی حاصل نشده و طرف عرضه کننده (شرکت بیمه) همواره در آمار ارایه شده سعی دارد از حاشیه سود بسیار پایین در این رشته بهره ببرد و تلاش کند که همه را قانع کند که نه تنها حق بیمه را کاهش ندهد، بلکه بنا به تعاریف و نتیجه گیری های فنی آن را افزایش دهد.

car-insurance

خبر نه چندان جالب توجه (البته برای مصرف کننده بیمه اتومبیل) آن است که شرکت ناظر بر عملکرد بیمه ها (فیسکو) که دولتی است، درآخرین نشست خبری خود در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ توافق کرد که شرکت های بیمه در صد بسیار ناچیزی برای ۳ ماهه آخر سال روی بیمه های اتومبیل اضافه کنند. شاید این میزان تاثیر بسزایی روی درآمد و هزینه خانوارها در انتاریو نداشته باشد ولی علامتی است که نشان از صعودی بودن این حق بیمه دارد.

در این بخش مقاله اجازه می خواهد نظر شما خوانندگان محترم را به مقایسه موردی در ۱۰ منطقه تورنتو بزرگ جلب کنم. امید است برای ارزان شدن بیمه اتومبیل عزمتان را برای انتقال به مناطق دیگر جزم نکنید.

برای این تجربه از الگوی خاصی استفاده می کنیم تا بتوانیم وجه قیاس داشته باشیم. راننده ما مذکر، ۳۵ ساله، دارای ماشین ۴ سیلندر با کلاس ماشین ژاپنی و مجرد است. خوشبختانه سابقه رانندگیش خوب است. اصلا در ۶ سال گذشته تصادفی که مقصر باشد نداشته و در ۳ سال قبل هم جریمه نشده است. اگر نامبرده در همیلتون زندگی کند بایستی سالی ۲۳۹۲ دلار حق بیمه بدهد که ۶۵% بیشتر از میانگین پرداختی برای انتاریو است که ۱۴۴۸ دلار است. حالا اگر همان فرد در مناطق دیگری زندگی کند وضیعت پرداخت حق بیمه اش به قرار ذیل است:

۱-شهر وان ۲۰۱۸ دلار ، ۲-شهر می سی ساگا ۱۹۳۰ دلار،۳-تورنتو و مارکام ۱۸۸۶ دلار،۴-ریچموند هیل ۱۷۸۳ دلار،۵-پیکیرینگ ۱۵۹۳ دلار،۶- ایجکس ۱۵۵۶ دلار،۷-بردفورد ۱۴۸۴ دلار ، ۸-استوفیل  ۱۴۸۴ دلار، ۹-هاکنزبری در اوتاوا ۹۵۶ دلار

عوامل مهمی که در کوتاه مدت نظر شرکت های بیمه را به خود برای بالا بردن حق بیمه جلب می کند میزان رشد تصادفات در یک منطقه و تغییرات ترافیکی است. البته برای تخفیف هم تلاش می کنند و از آن جمله نصب لاستیک زمستانی، بیمه کردن خانه و ماشین با هم و وفادار بودن مشتریان (داشتن بیمه با یک شرکت برای چند سال) می باشد.

شرکت های بیمه در ۳ سال گذشته حدود ۸.۵ درصد از حق بیمه ها را کاهش دادند (علیرغم تلاش سیاستمداران که ۱۵ درصد را قول داده بودند) که این شروع خوبی بود، ولی از قرار معلوم میزان تقلبات بیمه ای در بیمه اتومبیل هنوز مهار نشده است از این رو بخشی از خسارات پرداختی به جیب کلاهبرداران بیمه ای سرازیر شده و این همان جایی است که مصرف کننده بیشترین ضرر را متحمل می شود.

برای انتخاب بیمه نامه اتومبیل مناسب با بروکر آگاه و مطلع تماس بگیرید.