شهروند ـ کمبود رانندگان اتوبوس مدرسه در سپتامبر امسال باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای بسیاری از دانش آموزان تورنتو شد و ۲۶۰۰ دانش آموز را تحت تاثیر قرار داد. اکنون احتمال اعتصاب جمعی از رانندگان اتوبوس از آخر این هفته می تواند مشکلات بیشتری را برای خانواده ها ایجاد کرده و رفت و آمد حدود ۸۵۰۰ دانش آموز را دچار اختلال کند.

رانندگان از مسایل زیادی از قبیل دستمزدهای خود شکایت دارند و می گویند که دیگر توانایی تحمل کار کردن ساعت های اضافه بدون دریافت دستمزد برای آن ساعت ها و نادیده گرفتن حقوقشان را ندارند.

schoolbus

به گفته ی سرپرست این رانندگان آنها در حال مذاکره هستند و امیدوارند که قبل از تاریخ تعیین شده برای شروع اعتصاب، به توافقی دست پیدا بکنند.

آموزش و پرورش تورنتو و هیئت مدیره مدرسه های کاتولیک تورنتو لیست تمامی مدارسی که دانش آموزان آنها تحت تاثیر این اعتصاب احتمالی قرار خواهند گرفت در وب سایت رسمی شان اعلام کرده اند. آنها از پدر مادرها می خواهند که تمهیدات لازم را برای جابجایی فرزاندانشان در صورت بروز اعتصاب در نظر بگیرند. اگر این اعتصاب صورت پذیرد اولین بار در تاریخ است که رانندگان اتوبوس مدرسه در تورنتو دست به اعتصاب زده اند.