بر اساس یک تحقیق جدید، داشتن وزن معمولی و دورشکم چاق ممکن است بسیار خطرناک تر از چاقی مفرط باشد. محققان برای اینکه دریابند چاقی مفرط چگونه بر احتمال مرگ و میر تاثیر دارد، مطالعه ای بر روی بیش از ۱۵۰۰۰ فرد بزرگسال بین سنین ۱۸ و ۹۰ سال انجام دادند.

شرکت کنندگان در دو دسته قرار داشتند، آنها که دارای وزن معمولی بودند در حالی که اندازه ی دور شکم شان بسیار بزرگ بود و دسته ی دیگر افراد چاق و بیش از وزن معمولی. این مطالعه نشان داد احتمال مرگ و میر مردان دارای وزن معمولی با شکم چاق دو برابر بیشتر از شرکت کنندگان دارای چاقی مفرط و وزن بالا بود.

احتمال مرگ زنان لاغر با دورشکم چاق ۳۲ درصد بالاتر اززنانی بود که چاقی مفرط داشتند. نتیجه این مطالعه و وجود افراد بسیار با وزن معمولی و چاقی در قسمت شکم لزوم استراتژی های پیش گیری کننده و اصلاح سبک زندگی را به ما یادآور می شود.

fat-belly 

چاقی مفرط

چاقی مفرط به معنی داشتن چربی بسیار زیاد است و این متفاوت از داشتن وزن بالا است. این وزن ممکن است مربوط به ماهیچه ها، استخوان، چربی و آب بدن باشد. برای داشتن سلامتی باید که وزن شخص متناسب با قد او باشد و در صورت افزایش وزن و به هم خوردن این تناسب، شخص از لحاظ سلامتی در وضعیت نامتعادل قرار می گیرد.

وقتی که شما بیشتر از نیازتان کالری دریافت کنید، در طول زمان، چاقی مفرط به سراغتان می آید.نسبت بین کالری که دریافت و مصرف می کنیم، در افراد  متفاوت است. عواملی که بر وزن تاثیر می گذارد شامل ساختار ژنتیکی، زیاده روی در خوردن، خوردن غذاهای چرب و نداشتن فعالیت های بدنی است.

چاقی مفرط احتمال ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، سکته، ورم مفاصل و برخی سرطان ها را افزایش می دهد.اگر شما به چاقی مفرط مبتلا هستید از دست دادن ۵ تا ۱۰ درصد از وزنتان می تواند از برخی از این بیماریها پیش گیری کرده یا آنها را به تاخیربیاندازد.برای مثال، اگر وزن شما ۱۰۰ کیلو است، ۵ تا ۱۰ کیلو کاهش وزن برای جلوگیری از برخی بیماریها به شما کمک می کند.

در این خصوص پیشنهاد می شود با توجه به سطح توان مالیمان بیمه هایی نظیر بیمه بیماریهای سخت اختیار کنیم.این بیمه به صورت های مختلف می تواند تا سقف ۲۰۰۰۰۰۰ دلار معاف از مالیات را پوشش دهد.مبلغ قرارداد در صورت تشخیص به بیماری توسط پزشک،از طرف شرکت بیمه به فرد بیمه شده پرداخت خواهد شد.

برگرفته از Health News  و  www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود. پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.