شهروند- دانشجویان انتاریو که هم اکنون از کالج یا دانشگاه فارغ التحصیل شده اند از طرح جدید دولت مبنی بر آموزش رایگان بهره مند نخواهند شد. همه پرسی آنلاین که در آن این موضوع که وام های آنها بخشیده شود یا بدون بهره باقی بماند تاکنون ۶۳,۰۰۰ امضا داشته است.یکی از این دانشجویان در مصاحبه با رهبر حزب NDP می گوید که او اکنون ۱۷,۰۰۰ دلار بدهی دارد بابت سه سال درس خواندن در کالج و یک سال در دانشگاه و مانند بسیاری از افرادی که نمی توانند بعد از فارغ التحصیل شدن کار مرتبط با رشته شان پیدا کنند، هم اکنون بدون شغل و با بدهی بالا باقی مانده است.

student_debt

این جوان ۲۶ ساله می گوید که از این طرح دولت بسیار استقبال می کند و از این که نسل بعد از او از آن بهره خواهند برد بسیار خوشحال است، اما از این که افرادی نظیر او به حال خودشان رها شوند، خیلی راضی نیست.

بر اساس این طرح جدید که از پاییز سال آینده اجرایی می شود ۱۵۰,۰۰۰ دانشجو کمک های مالی بیشتری دریافت خواهند کرد که نیازی به بازپرداخت آن نخواهند داشت.

هم اکنون دولت انتاریو ۱.۳ بیلیون دلار گرانت و وام به دانشجویان پرداخت می کند که ۷۰ درصد آنها نیازی به بازپرداخت ندارند. این طرح کمک می کند تا دانشجویان از خانواده های کم درآمد بتوانند راحت تر به تحصیلات عالی بیندیشند و در صورت علاقه به دنبال آن بروند.