امروزه با دسترسی به تکنولوژی و امکان سریع اطلاعات همه چیز ملموس و بسیارساده و عملی به نظر می رسد از این رومی بایستی تلاش کرد که در انتقال درست اطلاعاتی که هر یک از شرکت های بیمه از ما می خواهند دقت کنیم چرا که به فاصله کوتاهی صحت و سقم گفته های هر یک از ما برای سوال کننده مشهود خواهد شد.

 از مواردی که بروکر یا شرکت های بیمه قانونا بایستی از خریداران بیمه سوال کنند تا بتوانند در جهت ارایه نرخ دربیمه های اتومبیل بهتر عمل کنند عبارتست از:

۱ ـ تاریخ دقیق دریافت اولین گواهینامه رانندگی در کانادا / انتاریو

۲ـ تعداد / نوع /تاریخ و مبلغ خسارات و درجه مقصر بودن طی شش سال گذشته

۳ـ تعداد و نوع و تاریخ جرائم رانندگی مخصوصا طی سه سال گذشته

auto_insurance

تمامی این اطلاعات با توجه به زمان سپری شده و مشغله ذهنی هر یک از خریداران بیمه قاعدتا نبایستی سریع قابل ارایه باشد. در اینگونه موارد بهتر آن است که اینگونه اطلاعات در جای مطمئنی درج و هر زمان که به آن نیاز بود استخراج شود.

بعد از این مرحله بروکر بیمه تلویحا اجازه شما را می خواهد تا امکان دسترسی به اطلاعات شخصی شما را از طریق دو گزارش خاص به دست آورد:۱-Auto plus     ۲-MVR

در اوتو پلاس اطلاعات زیر درج شده است:

ـ تاریخ اولین باری که اقدام به خرید بیمه اتومبیل کردید و نام شرکت بیمه مربوطه. این روند تا به روزی که برایتان درخواست گزارش شده در چندین صفحه خواهد آمد. در جهت تکمیل اطلاعات شماره بیمه نامه و شماره شاسی اتومبیل و نوع اتومبیل هم منعکس است.

ـ جالب توجه آن است که تمامی کسانی که از بدو شروع با شما تحت یک بیمه نامه بودند مثل همسر و فرزندان که از مزایای هم خانه بودن بهره مند بودند در این گزارش اسامی شان درج است.

ـ تمامی درخواست هایی که شما یا شرکت بیمه برای کنسل کردن بیمه با دلایلش کردید در این گزارش آمده است.

ـ تمامی خساراتی که شرکت بیمه به شما پرداخت شده  با ذکر تاریخ و آیا اینکه مقصر بودید یا بی تقصیر در آن به طور کامل ذکر شده است.

ـ در تاریخ های مختلف از چه درجه بیمه ای برخوردار بودید یا تعداد ستاره های امتیازی شما چند بوده است.

در ام وی آر اطلاعات ذیل درج است:

ـ تاریخ دریافت اولین گواهینامه در کانادا.

بایستی توجه داشت که در بعضی مواقع مقام ذیربط اصطلاحا راهنمایی و رانندگی از گروهی، تاریخ اولین باری که گواهینامه رانندگی گرفتند را قبول می کند، مثلا راننده ای که در سال ۱۹۷۹ در ایتالیا یا ایران اولین بار گواهینامه اش را اخذ کرده است و همین تاریخ در گزارش مربوطه ذکر شده است. این سابقه برای شرکت بیمه ملاک نیست و هیچ سابقه ای را جز کانادا و آمریکا و چند کشور خاص و محدود قبول ندارند.

ـ آیا نیاز هست که در زمان رانندگی از وسایل کمکی استفاده شود و به عبارت دیگر محدودیت خاصی شامل حال راننده می گردد یا خیر مثلا از لنز یا عینک استفاده می شود؟

ـ درجه اعتبار گواهینامه تا چه تاریخی است و نوع گواهینامه چیست(کلاس مربوطه چیست)

ـ تعداد/تاریخ و نوع جرایم رانندگی چیست؟

ـ آیا گواهینامه رانندگی به حالت تعلیق درآمده یا معتبر است؟

تمامی اطلاعات یاد شده در این دو گزارش درج است و سابقه هر یک از ما از بدو رانندگی تا روز گزارش روشن است.

در انتقال اطلاعات شخصی در زمان خرید بیمه دقیق و صریح باشید تا قادر باشید بهترین نرخ بیمه را که متناسب با عملکرد و سابقه رانندگی تان است، به دست آورید.