یکی دیگر از زیبایی های کانادا،جنب و جوش و فعالیتهای مردمی و اجتماعی آن است. همراهی و پشتیبانی مردم به راحتی قابل لمس است. گاه احساس می کنی مردم منتظرهر فرصتی هستند برای هر کمکی که از دستشان بر می آید.  به بیانی دیگر منتظر دیگری  نیستند و یا به تنهایی به  دولت واگذار نمی کنند، البته نقش دولت را نمی توان نادیده گرفت. چه در خصوص مشارکت دولت و همچنین نقش قوانین مالیاتی  و معافیتهای مالیاتی که موجب میشود پا فراتر رفته وصاحبان بیزینس و شرکتهای بزرگ ترغیب  به مشارکت و همراهی شوند.

 و اما موامبر چیست؟

movember-canada

یکی از راههای ممکن برای داشتن جامعه ای سالمتر،شادتر وبا عمری طولانی شرکت در برنامه ها و مناسبت هایی است که ضمن اطلاع رسانی،جمع آوری کمکهای نقدی، همراهی و درک بیشتر بیماران و رسیدن به کشف  درمان و مداوای بیماریها از جمله سرطان و در این خصوص سرطان پروستات است و این همان موامبر است. در ماه نوامبر،شاهد نمونه ای از همراهی و همکاری های مردمی در اقصا نقاط دنیا از جمله کانادا هستیم.

در  این ماه مردان و زنان در سراسر دنیا برای بالا بردن آگاهی، کمک مالی و جمع آوری، به موضوع های سلامتی برای حمایت از بیماریهای آقایان از جمله سرطانهایی مانند پروستات، بیضه، و ناراحتیهای روانی می پردازند. در این خصوص  آقایان با گذاشتن سبیل، راه پیمایی، اطلاعیه و بیل بورد حمایت خود را نشان می دهند.

آقایانی که موامبر را حمایت می کنند  ضمن ثبت نام در سایت  movember.com، موبراس (Mo Bros)خوانده می شوند.به طور معمول آقایانی که قبل از این بدون سبیل و ریش بوده اند در طول ماه نوامبر سبیل گذاشته و به جمع آوری پول می پردازند.

به خانمهایی که موامبر را حمایت می کنند موسیستاس MoSistas می گویند. امسال هم همانند سالهای گذشته مراسمی در این ماه برگزار می شود.

سرطان پروستات رایج‌ ترین بیماری در مردان محسوب می ‌شود و در دنیا دومین علت مرگ و میر بعد از سرطان ریه به شمار می ‌آید.

بی شک بیمه مناسب می تواند چاره خوبی برای این مورد باشد و تا زمانی که آثار و علائم بیماری در شخص دیده نشده، می توان لااقل پیش بینی لازم را از نظر مسائل مالی به عمل آورد تا برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت این بیماریهای خطرناک پیش می آید، لااقل دغدغه های مالی نداشته  باشد.

برگرفته ازMovember Foundationو www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل میآوریم که تجربه های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسشهای خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان میباشد.از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت میشود بیننده برنامه ما درسراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

 www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin”