شهروند ـ نماینده ی مجلس فدرال از حزب لیبرال، مجید جوهری، به دلیل اینکه در طول مبارزات انتخاباتی سال گذشته خودش را مهندس عنوان کرده بود، درحالی که درآن موقع مهندس خبره (دارای گواهینامه licensed ) نبود، پوزش خواهی می کند. او می گوید که انعکاس این اظهارات بسیار گمراه کننده بوده و او قصد نداشته که با زدن این حرف ها کسی را گمراه کند و به خاطر عملکردش عمیقا عذرخواهی می کند.

مجید جوهری دارای لیسانس تکنولوژی در شاخه مهندسی صنایع از دانشگاه رایرسون است و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ عضو سازمان مهندسان رسمی انتاریو بود، اما بعد از آن در پی عدم پرداخت حق عضویت سالیانه، از این گواهی نامه و عنوان مهندسی صرف نظر کرد،  اما سازمان مهندسان رسمی در سال ۲۰۱۵ و در مبارزات انتخاباتی اطلاع پیدا کرد که جوهری خودش را مهندس خطاب کرده است و بنابراین از طرف سازمان مهندسان حرفه ای مورد بررسی قرار گرفت.

majid-jowhari

جوهری با اهدای مبلغ ۵۰۰۰ دلار به سازمان مهندسان رسمی انتاریو مراتب احترام و پشتیبانی خود را از این سازمان به جا آورد و اعلام کرد که از این اتفاق درس بزرگی گرفته است که باید در هر زمانی مراقب صحبت کردن از مدرک مهندسی خود باشد.

به گفته ی مقامات سازمان مهندسی رسمی انتاریو او می تواند ادعا کند که در رشته ی مهندسی درس خوانده است، اما اینکه یک مهندس است درست نیست تا زمانی که دوباره به عضویت این سازمان درآمده و گواهینامه ی لازم را دریافت کند.

مجید جوهری در انتخابات اکتبر۲۰۱۵ از سوی حزب لیبرال با کسب  ۴۶.۹ درصد آرا از حوزه ریچموندهیل، مایکل پارسا از حزب محافظه کار را  (۴۳.۳)  شکست داد و به پارلمان فدرال راه یافت.

لازم به یادآوری ست که نامه ی سرگشاده پوزش خواهی آقای جوهری از سوی دفتر ایشان به شهروند ارسال شده است.