شهروند ـ روز دوشنبه چارلز سوسا، وزیر دارایی، از بیانیه ی اقتصادی پاییز استفاده کرد و اعلام کرد که به خریداران که اولین خانه شان را خریداری می کنند مبلغی معادل ۴۰۰۰ دلار معافیت مالیاتی انتقال زمین تعلق خواهد گرفت، عددی که نسبت به گذشته دو برابر شده است.در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تورنتو که اجازه دارد مالیات جداگونه ای برای انتقال زمین مطالبه کند، از این قانون تبعیت خواهد کرد یا نه، سوسا اعلام کرد که این امر بستگی به تصمیمات شورای شهر دارد. این تغییرات از ابتدای ژانویه و ۱۸ ماه قبل از انتخابات سال ۲۰۱۸ اجرایی خواهد شد.

charles-sousa

بر این اساس افرادی که اقدام به خرید خانه می کنند و ساکن انتاریو هستند برای ۳۶۸۰۰۰ دلار اولیه قیمت خریدشان مالیاتی پرداخت نخواهند کرد و با توجه به این که در خیلی از مناطق این استان قیمت خانه ها پایین است بنابراین خریداران این نواحی مالیاتی در کل پرداخت نخواهند کرد.

برای تامین مالی این پروژه در عوض نرخ مالیات برای خریداران خانه های بالای ۲ میلیون دلار به ازای هر دلار بالای ۲ میلیون دلار،  از ۲ درصد به ۲.۵ درصد افزایش خواهد یافت.

البته افراد مشغول به کار در بازار خرید و فروش خانه معتقدند که این قانون فرقی برای ساکنان تورنتو ایجاد نمی کند، زیرا حداقل قیمت برای خرید خانه در این شهر ۷۶۲,۹۷۵ دلار است و مسکن همچنان برای اهالی تورنتو مسئله ساز است و زندگی را برایشان سخت می کند.