آرش عزیزی

اولین گزارش‌ها از پیدا شدن جسد آذین نعیمی که منتشر شد تنها او را به عنوان «زنی ۴۵ ساله» توصیف کرده بودند. مدتی طول کشید تا پلیس و رسانه‌های محلی بفهمند این همان هنرمند و نقاش است که به خاطر کارش در ترمیم نقاشی‌های شخصی و سابقه مدیریت گالری‌های هنری در بسیاری نقاط جهان مشهور است.

جسد آذین، مقیم کانتی مونتگومری در ایالت مریلند (در حومه واشنگتن دی سی)، این هفته پیدا شد. یافته‌های اولیه نشان می‌دهد او با قیچی به قتل رسیده است. آسوشیتد پرس از واشنگتن ضمن نقل این خبر از پلیس کانتی در چهارشنبه هفته گذشته، اعلام کرد ریموند ال ویلیامز، مردی ۳۵ ساله اهل کنزینگتون، به ارتکاب این قتل متهم شده است. به گفته پلیس آقای ویلیامز به قتل اعتراف کرده و در حبس پلیس است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویلیامز در کارگاهی در نزدیکی خانه خانم نعیمی زندگی می‌کرده و با او غریبه نبوده، اما هنوز انگیزه او مشخص نیست.

مری بازرگان، مادر مقتول، در مصاحبه با نشریات می گوید دخترِ هنرمندش، که می‌خواسته سری به استودیوی هنری‌اش بزند اصلا آقای ویلیامز را نمی‌شناسد. او در مصاحبه‌ها گفته است: «اسم این آدم را هم نشنیده بودم».

جسد آذین نعیمی روز دوشنبه‌ی هفته گذشته پس از این پیدا شد که مادرش چند ساعت قبل خبر گم شدنش را داده بود. خانم بازرگان گفته به همراه دخترش حدود ۱۹ ماه در «نورت بتسیدا» (در نزدیکی شهر راکفیلد) زندگی می‌کرده‌اند. شبِ یکشنبه که این فاجعه اتفاق افتاده خانم بازرگان می‌خواسته با دخترش به دیدار یکی از اقوام بروند، اما آذین می‌خواسته روی کتابی که در حال تکمیلش بوده کار کند و نیامده.

فیلم‌های مداربسته که در اختیار پلیس قرار گرفته نشان می‌دهد آذین خانه را حدود ساعت ۷ بعدازظهر ترک کرده و فقط تلفن و کلیدهایش را با خود داشته و می‌خواسته به استودیوی هنری‌اش در همان نزدیکی برود.

شب که خانم بازرگان به خانه برگشته به تلفن دخترش زنگ زده، اما خانم نعیمی پاسخ نداده. مادر نگران به بقیه اعضای خانواده، پلیس و تمام بیمارستان‌ها زنگ زده چون می‌دانسته آذین بدون اطلاع به او بی‌خبر جایی نمی‌رود.

هنرمندی با شهرت جهانی

آذین، که متولد ایران است، مدتی پیش دو گالری هنری خود در آمریکا را فروخت تا به حرفه «مشاور هنری» در سطح جهانی وارد شود. کار او ترمیم و نگهداری از نقاشی‌های بسیاری از چهره‌های مشهور در آمریکا و سایر نقاط جهان بوده است.

او از موسسه ساتبی در لندن فارغ‌التحصیل شده بود و نزد گرگوری استاپکو، هنرمند مشهور جهانی، ‌در واشنگتن تعلیم شخصی دیده بود و از موسسه‌ای مشهور در ایتالیا نیز مدرکی دریافت کرده بود.

گزارش واشنگتن پست گفته خانم نعیمی با بعضی سران دولت‌های جهان و مشاهیر هالیوود کار می‌کرده و در ضمن خود نیز نقاشی‌های متعددی داشته است.

او به گفته وب‌سایت شخصی‌اش به ۵ زبان با ریشه‌های لاتین، سانسکریت و فارسی آشنا بوده. مادرش گفته: «او خیلی بین‌المللی بود، خیلی زبان‌ها را با تسلط بسیار صحبت می‌کرد، بسیار باهوش بود. نمی‌دانم بدون او در زندگی‌ام چه کنم. من یک دختر داشتم که خیلی باهوش و خیلی تحصیلکرده بود». یکی از همکاران او در مصاحبه تصویری با واشنگتن پست گفته: «کار او در ترمیم هنر درسطح جهانی بود، فوق‌العاده بود، مهربان و دوست‌داشتنی و اهل آرام کردن اوضاع بود».

هر کس با اطلاعات بیشتر در این پرونده می‌تواند با شماره ۱۲۴۰۷۷۳۵۰۷۰ تماس بگیرد.