شهروند ـ جمعه سیاه و یا Black Friday، یک روز بعد از عید شکرگزاری به تاریخ ایالات متحده امریکاست که در این روز تمامی مغازه ها از ساعات اولیه بامداد شروع به فعالیت و فروش می کنند و اجناس خود را با تخفیفات ویژه به فروش می رسانند. خلاف ادعای آمریکایی ها در از بین رفتن علاقه به Black Friday ، کانادایی ها معتقدند که نه تنها این روز قابل از بین رفتن نیست، بلکه آمار در کانادا نشان می دهد که علاقه ی مردم به خرید کردن و بیرون رفتن در این روز افزایش داشته است و خرده فروشان منتظرند تا این جمعه با سیل علاقمندان روبرو شوند.

black-friday

برای کانادایی ها این روز بیشتر از خرید کردن جنبه ی تفریح کردن دارد و آنها از این که به دیدن مغازه ها رفته و از قیمت ها آگاه شوند، لذت می برند.

توان خرید مردم در این روز و شلوغی مغازه ها در استان های مختلف در کانادا  فرق می کند، و انتاریو به دلیل رشد اقتصادی بیشتر و بهتر بودن اوضاع کار طرفداران بیشتری را در این روز می بیند.

جمعه ی سیاه، ۲۵ نوامبر، برای علاقمندان به خرید کردن و تفریحات خارج از خانه فرصت مناسبی است تا بتوانند از امکانات خرید با قیمت های بسیار مناسب بهره مند شوند، اما باید برای دیدن مارک های مورد علاقه بایستی از صبح زود اقدام کرد، زیرا وارد شدن به مغازه ها گاهی غیرممکن می شود.

برای اطلاع دقیق از همه ی جزییات و مغازه های موجود می توانید به وب سایت TheBlackFiday.com مراجعه کنید.