در پی انتشار اخبار مبنی بر تصمیم اعضای اپک برای کاهش تولید نفت، قیمت نفت در بازارهای جهانی وارد فاز صعودی شد و بار دیگر از مرز ۵۰ دلار عبور کرد. هر بشکه نفت سبک آمریکا روز چهارشنبه ۳۰ نوامبر  ۲۰۱۶، ۴۸ دلار و ۵۹سنت و نفت دریای شمال ۵۰ دلار و ۲۰ سنت رقم خورد. روند رو به کاهش قیمت طلا در طول هفته جاری ادامه یافت.

هر انس طلا روز چهارشنبه با نرخ پایه ۱۱۷۷ دلار در بورس نیویورک معامله شد.

دلار آمریکا همچنان موقعیت برتر خود را در بازار معاملات ارزی حفظ کرد و در برابر اکثر ارزهای معتبر جهان از جمله دلار استرالیا، یورو، پوند انگلیس، فرانک سوئیس و ین ژاپن با افزایش قیمت دادوستد شد.

دلار کانادا در چند روز اخیر تحت تأثیر افزایش قیمت نفت، موقعیت خود را اندکی بهبود بخشید.

بازار معاملات طلا و ارز در ایران هفته ی پرتلاطمی را آغاز کرد و قیمت دلار آمریکا تا روز سه شنبه در مجموع بیش از صد تومان افزایش یافت.

فعالان بازار و کارشناسان امور ارزی، افزایش خرید دلار به مناسبت ماه های محرم و صفر و همچنین نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب آقای ترامپ که دلار آمریکا را تاکنون در مسیر صعودی قرار داده است را از جمله دلایل ترقی قیمت دلار در برابر ریال ارزیابی می کنند.

با توجه به ترقی قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی در برابر ریال و تعطیلی بازار تا شنبه آینده، فعالیت قابل توجهی در بازار معاملات طلا و ارز وجود نداشت.

برخی از ارزهای معتبر و سکه های طلا روز چهارشنبه به این شرح در برابر ریال خرید و فروش شدند:

دلار آمریکا            ۳۹۲۰ تا ۴۰۰۰   تومان

دلار کانادا                         ۲۹۵۰ تا ۳۰۱۰     “

پاند انگلیس           ۴۸۵۰ تا  ۴۹۶۰     “

یورو                   ۴۱۵۰ تا  ۴۲۲۰     “

هر سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان.