شهروند ـ روز دوشنبه ۵ دسامبر دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل و وزیر علوم و نوآوری انتاریو جزو اولین مسافرانی بود که در صبحگاه آن روز ایستگاه تازه گشایش یافته گورملی  Gormmleyرا به سمت مرکز تورنتو ترک کرد. ایستگاه قطار گورملی که دومین ایستگاه قطار در شهر ریچموندهیل است اخیرا توسط دکتر هلنا جاسک(Helena jaczek)  نماینده مارکهام و وزیر امور اجتماعی و رضا مریدی افتتاح شد و بدین ترتیب خط قطار تا شمال شهر ریچموندهیل امتداد داده شد.

ایستگاه گورملی با هزینه ای معادل ۲۲ میلیون دلار ساخته شده است و شامل ۸۵۰ پارکینگ- ایستگاه شارژ باتری برای اتوموبیل های الکتریکی و کلیه تأسیسات مدرن برای آسایش مسافران است.

ساختمان این ایستگاه از نظر محیط زیست دارای رتبه ی  “نقره ای” است و در آن توجه خاصی به حفاظت محیط زیست اطراف ایستگاه و خط قطار شده است.

روزانه ۵ قطار از ایستگاه گورملی به سمت ایستگاه یونیون در مرکز تورنتو، و در عصر ۵ قطار برعکس از ایستگاه یونیون به سمت ایستگاه گورملی در رفت و آمد خواهند بود. افتتاح این ایستگاه و امتداد خط قطار به بخش شمالی ریچموند هیل کمک قابل توجهی به اهالی ریچموندهیل است که روزانه به مرکز شهر تورنتو سفر می کنند.

moridi-3
moridi-2
moridi-1
mokhtari-pouyandeh
mehrdad-hariri-1

در یک گفت وگوی تلفنی، دکتر رضا مریدی اظهار کرد که دولت انتاریو ۱۶۰ میلیارد دلار بودجه برای این تأسیسات زیربنایی در استان انتاریو در نظر گرفته است که علاوه بر ساختمان تأسیساتی مانند اتوبان- پل- ایستگاه و خط قطار- مترو- بیمارستان و مدرسه حدود ۱۱۰۰۰۰ شغل نیز ایجاد می کند.

او اضافه کرد که به کوشش های خویش برای تعریض جاده شماره ۷ (که بخشی از آن به اتمام رسیده است)، تعریض خیابان یانگ (که در حال ساختمان است) و امتداد مترو از ایستگاه فینچ به ریچموندهیل همچنان ادامه خواهد داد.

اخیرا گسترش پارکینگ ایستگاه ریچموندهیل واقع در ضلع شرقی نیوکریک به اتمام رسیده است و بدین ترتیب ظرفیت این پارکینگ به ۲۳۲۴ اتوموبیل افزایش یافته است.

به علاوه امتداد سکوی ایستگاه برای پذیرش ۱۲ واگن قطار و نیز احداث پل پیاده رو بر روی خیابان میجر مکنزی برای آسایش مسافران در دست ساخت و ساز است.