بر طبق قوانین موجود در انتاریو صاحبان خانه فقط می توانند حیوانات خانگی (سگ و گربه) اصطلاحا اهلی را در خانه نگهداری نمایند و برای آنها نسبت به خرید بیمه مسئولیت اقدام کنند. به عبارتی اگر صاحب خانه ای بخواهد مار، تمساح یا خرس در خانه نگهداری نماید این عمل غیر قانونی است و امکان بیمه کردنش را نیز ندارند و چنانچه آن حیوانات به شخصی خسارت مالی یا غرامت جانی وارد کنند در آن صورت جرمشان جنایی است.

و اما چند سالی است که در انتاریو نگهداری چندین نوع سگ خاص غیر قانونی است و صاحبانشان ملزم هستند اگر می خواهند به نگهداری آنها ادامه دهند بایستی موارد ایمنی و امنیتی را کامل رعایت کنند و از آن مهمتر اینکه شرکت های بیمه هم چند نژاد خاص سگها را در بیمه منازل مسکونی تحت پوشش قرار نمی دهند.

بر اساس آمار در طی چند دقیقه ای که شما این مقاله را می خوانید، سه کانادایی بر اثر گاز گرفتگی سگ های خانگی زخمی شده اند  و به عبارتی ۵۲۵ هزار گاز گرفتگی در سال. یک شرکت بیمه که در کانادا و آمریکا فعالیت دارد حدود ۱۰۴ میلیون دلار برای ۳۷۰۰ مورد گاز گرفتگی پرداخته است. این مبلغ برای انتاریو در سال چیزی حدود ۹۴۰ هزار دلار است، البته در انتاریو در سال ۲۰۱۲ خسارت افزایش بسزایی معادل ۲.۴ میلیون دلار داشت و از همان سال است که شرکت های بیمه این دستورالعمل را برای آن چند نژاد سگ که اسامی شان در زیر آمده برقرار کرده اند:

dog-rottweiler

(پیت بولز)            Pit Bulls

(استافورد شایر)Staffordshire Bull Terriers

(استافورد شایر آمریکایی)American Staffordshire Terrier

( جرمن شپرد)German Shepherds

( روت ویلرز)Rottweilers

اگر دارای نوع سگی هستید که در زمره موارد استثناء شده در بیمه نامه منزل مسکونی شما است سریعا در بازار جستجو کنید تا بتوانید شرکت بیمه مناسبی را پیدا کنید و بیمه فعلی را جایگزین کنید. اگر سگ شما شخصی را گاز گرفت حتما با بروکر بیمه خود تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما بدهد. اگر از توان حرفه ای بروکر بهره مند نیستید با شرکت بیمه تماس و درخواست مشورت کنید. در بیمه منازل مسکونی  تمامی این هزینه ها شامل بستری شدن مصدوم و حتی هزینه های ازکارافتادگی یا مدت بیکاری شخص مصدوم قابل پرداخت است. توصیه شرکت های بیمه به کسانی که سگ دارند عبارت است از:

ـ هرگز فرزندان را با سگ تنها نگذارید.

ـ از نوازش هر سگی خودداری کنید حتی اگر به نظر خیلی دوستانه می آید.

ـ از دادن غذا یا هدیه خوردنی به سگ خودداری نمایید.

ـ سگ را به بازی های خشن عادت ندهید و از شوخی های خشن که برایش عادت می شود بپرهیزید.

ـ سگ را همیشه با قلاده بیرون ببرید.

ـ به علایم شروع حمله احتمالی توجه کنید و آن را نادیده نگیرید.

ـ به سگ خود توجه کنید و از مواردی که از آن خوشش نمی آید یا او را عصبی می کند بپرهیزید.

ـ هر سگی در هر اندازه یا نژادی قادر است برای مهمان شما یا فرزند تازه به دنیا آمده خطرناک باشد همه موارد ایمنی را در نظر بگیرید.

البته که همه ما سگها را دوست داریم و برایشان احترام قایل هستیم پس برای اینکه این ارتباط بی نظیر به خوبی ادامه یابد، به توصیه کارشناسان توجه کنید.