جشن ادبیات در تورنتو، جشنی سه ماهه است که طی آن نویسندگان با قصه خوانی، و بازدید از نمایشگاه های ادبی و هنری، از تورنتو …


شهروند ۱۲۲۵  پنجشنبه  ۱۶ اپریل  ۲۰۰۹


 

شعرخوانی و قصه خوانی در تورنتو


 

جشن ادبیات در تورنتو، جشنی سه ماهه است که طی آن نویسندگان با قصه خوانی، و بازدید از نمایشگاه های ادبی و هنری، از تورنتو، این شهر ادیب پرور، الهام می گیرند.

این جشنواره به Lit City معروف است و از ماه مارچ تا پایان ماه می ادامه دارد. روز پنجشنبه ۲۳ اپریل ساعت ۱۱ صبح، نویسنده نامی کانادا، مایکل آنداجه به همراه شهردار تورنتو دیوید میلر در مراسم رونمایی از پلاک  Bookmark Canada حضور خواهند داشت. در پارک playter واقع در پل بلور به آنان بپیوندید و شأن ادبیات را گرامی بدارید.

پروژه ی بوک مارک کانادا، از طریق یک سری نشانه های دائمی، تصورات را از فضای نوشتاری فراتر برده و به فضای واقعی، جایی که داستان اتفاق افتاده، میبرد.

در همان روز ۲۳ اپریل، ساعت ۷ تا ۹ شب، سه نویسنده ی منتخب داستان های مهاجرت خود را برای حاضران می خوانند. آنتاناس سیلیکا، فرزانا دکتر و دیوید چاریندی در برنامه ی صداهای جدید در ادبیات تورنتو بخش هایی از رمان های خود را خواهند خواند. حضور در این برنامه که در طبقه ی دوم سن لورنس مارکت، شماره ۹۵ خیابان فرانت در مارکت گالری برگزار می شود، رایگان است.

همچنین نمایشگاه "تورنتو از نگاه نویسندگان و هنرمندان" از هفتم مارچ تا ۱۳ جون برپاست.


 

برای اطلاعات بیشتر به سایت های زیر مراجعه کنید:

www.toronto.ca/litcity

www.projectbookmarkcanada.ca