گالری کوئین یک ساله شد، اما با توجه به سنش حسابی رشد کرده و قد کشیده و قرار است از اول سال نو بزرگتر شده و به فضای گالری افزوده شود.

یکشنبه اول آگوست ۲۰۱۰، تولد یک سالگی کوئین بود که با حضور ده ها تن از هنرمندان و دوستداران هنر برگزار شد.

اگر به گالری کوئین رفته باشید، می دانید که فضایی کوچک و صمیمی دارد، اما دوستانش کاری ندارند که جا هست یا نیست، بسیاری آمده بودند تا تولدش را تبریک بگویند و از نمایشگاه نقاشی و عکس پنجاه در پنجاه (۵۰/۵۰) دیدن کنند.

خانم والری، استاد هنر دانشگاه رایرسون و شاعر و یکی از اعضای هیئت ژوری این نمایشگاه، پس از سخنان ماهرخ آهنخواه مدیر گالری، از چگونگی آشنایی خود با این گالری گفت.

وقتی کمی خلوت تر شد، ضمن تبریک به ماهرخ آهنخواه مدیر گالری، از دستاوردهای یک سال گذشته پرسیدم.

ماهرخ گفت: شهروند ۲۰ ساله شد و ما یک ساله، امیدوارم ما هم روزی تولد ۲۰ سالگی مان را جشن بگیریم. سال گذشته همین زمان بود که ما با نمایشگاه “پرواز در قفس” حضورمان را اعلام کردیم. در طول این مدت تقریبا ۶۰ هنرمند را در نمایشگاه های انفرادی و گروهی معرفی کردیم. اول با هنرمندان ایرانی شروع کردیم ولی خیلی زود غیرایرانی ها هم محل را شناختند و آمدند تا نمایشگاه داشته باشند. چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی داشتیم که یکی از آنها کانتکت فستیوال بود که هنرمندان ایرانی روی شعرهای فروغ فرخزاد کار کرده بودند. همچنین نوروز گذشته نمایشگاه گروهی به مناسبت سال نو داشتیم و برنامه مان را طوری گذاشته ایم که بتوانیم هر سال آن را تکرار کنیم.

مدیر گالری از دیگر فعالیت های این یک ساله گفت: کلاس های طراحی روزهای دوشنبه توسط داود منطق برگزار می شود و استاد نامی هم اولین دوره ی کلاس های مبانی نظری هنر را به پایان رساندند و دوره های بعدی این کلاس پس از بازگشت ایشان از سفر خواهد بود. در ضمن سه شنبه ها هم شب های مولانا داریم که البته یک جمع کوچک و صمیمی هست با آقای زیانی و خانم نبوی از مولانا می خوانیم. و قرار است که شب های شعر از ملیت های مختلف هم داشته باشیم. ما تمام تلاشمان این است که هنر را در جامعه ی خودمان برجسته تر کنیم.

ماهرخ آهنخواه در ایران معماری خوانده ولی در کانادا بعد از سه سال کار در این زمینه، آن را رها کرد. می گوید: اینجا مثل ایران آرشیتکتی شامل بخش فنی و هنری کار نمی شود، بلکه فقط بخش محاسبات فنی دارد که من دوست نداشتم. من به هنر علاقه داشتم و بدون اینکه هیچ تجربه ای در این زمینه داشته باشم، به تأسیس گالری اقدام کردم.

او که پنج سال حضور مستمر در کانادا دارد، خیلی زود توانست به آنچه که مورد علاقه اش هست، بپردازد.

ماهرخ آهنخواه مدیر گالری کوئین

خانم آهنخواه نمایشگاه پنجاه در پنجاه را برای تولد یک سالگی در نظر گرفت. کارهای ۵۰سانتی متر در ۵۰ سانتی متر پذیرفته شده و مردم رای خود را برای بهترین کار در گلدانی می ریختند تا پس از پایان نمایشگاه، اثر منتخب مردم در کنار آثار منتخب هیئت ژوری معرفی شوند.

به گفته ی مدیر گالری کوئین، Aboveground و DeSerres فروشگاه های فروشنده ی وسایل کار نقاشی جوایزی برای برندگان اختصاص داده اند.

خانم آهنخواه می گوید برگزاری هر نمایشگاهی یک سری مخارج دارد همچون چاپ بروشور و آگهی و پذیرایی افتتاحیه، که این بار دو نفر از دوستان مریم صالحی راد (مشاور املاک) و مهرنوش حکیمی (مشاور سرمایه گذاری) ما را حمایت کردند و این شاید الگویی شود برای دیگر افراد حوزه ی بیزنس که ضمن معرفی خودشان از فرهنگ و هنر کامیونیتی ایرانی نیز حمایت کنند.

مدیر گالری کوئین می گوید: یک خبر خوب برای جامعه ی ایرانی دارم و آن اینکه ۱۵ آگوست توکا نیستانی در گالری کوئین یک کارگاه آموزشی خواهد داشت و دو هفته ی آخر سپتامبر نمایشگاهی از کاریکاتورهایش برگزار خواهد کرد.

 

ماهرخ آهنخواه در پایان از تمامی افرادی که در این یک سال از آنها حمایت کرده اند، یا با بازدید از نمایشگاه، یا با ارائه آثار، یا حمایت های مادی و معنوی سپاسگزاری کرد و البته چون از تک تک بچه های شهروند جداگانه تشکر کرد ما نمی نویسیم چون دلمان نمی خواهد از خودمان تعریف کنیم.

 

نمایشگاه ۵۰/۵۰ تا ۸ آگوست ساعت ۲ تا ۶ بعدازظهر در شماره ۳۸۲ خیابان کوئین شرقی، تلفن ۶۰۴۵-۳۶۱-۴۱۶ برقرار است.