شهروند ـ جالب است بدانیم که خریدن یک درخت کریسمس طبیعی و واقعی از لحاظ بهداشتی، محیط زیستی و اقتصادی بهتر است. حدودا ۱۰ سال به طول می انجامد تا هر درخت کاج به مرحله برداشت برسد و در این زمان به بهتر شدن خاک کمک کرده، کربن را جذب و تولید اکسیژن می کند.

این درخت ها معمولا در زمین هایی کاشت و برداشت می شوند که برای روییدن گیاهان دیگر مناسب نیست و زمانی که درخت ها برداشت می شوند به سرعت درختان دیگری جای آنها را می گیرند. بعد از کریسمس بسیاری از این درخت ها می توانند تبدیل به کود گیاهی شوند و بسیاری از خانواده های کانادایی درختان خود را برای تبدیل شدن به کود در اختیار مسئولان شهری قرار می دهند.

همچنین خریدن درختان واقعی از نظر بهداشتی بهتر است، زیرا مدل مصنوعی آن تولید دیوکسین می کند که ماده ای شیمیایی است. درختان مصنوعی حاوی سرب هستند که بسیار سرطان زاست و باعث اختلالات نازایی در افراد می شود. و در نهایت خریدن درختان واقعی برای اقتصاد کانادا بسیار به صرفه است و باعث می شود که ۲۳۸۱ مزرعه به فعالیت خود ادامه دهند، بسیاری از کانادایی ها شغل داشته باشند و حدود ۱۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کانادا کمک شود.