سود و زیان  در ۲۰۱۶

اگر در فکر سرمایه گذاری هستید باید سود و زیانش را در نظر بگیرید. اگر زیانی را در ۲۰۱۶ تشخیص می دهید، می توانید آن را برخلاف سود هنگفت امسال یا ۳ سال گذشته اعمال کنید و بنابراین مالیات بر درآمدتان را بهبود ببخشید. و همچنین آیا در جستجوی سود هنگفت هستید؟ در این مورد بررسی کنید که اگر زیان های هنگفتی در سال های گذشته داشته اید آیا می توانید آنها را برای سود امسال اعمال کنید؟

 

تخصیص سودهای هنگفت

از طرف دیگر، اگر در فکر سرمایه گذاری مشترک هستید در نظر داشته باشید که برخی از این سرمایه گذاری ها سود هنگفت به دارندگان سرمایه مشترک در انتهای سال پرداخت می کنند مگر اینکه این سودهای هنگفت به شکل سود سهام، سود های هنگفت در یک حساب بدون مالیات مثل RRSP یا TFSAپرداخت شوند و در زمانی که مالیات بر درآمد آینده را پرداخت می کنید آنها شامل مالیات خواهند بود.

  CCBبدون مالیات

در صورت داشتن فرزند توجه داشته باشید که new Canada child Benefit(CCB) که جولای امسال معرفی شد بدون مالیات است.

۵۵۰۰$ TFSA

در نظر داشته باشید که دولت فعلی محدوده سالانه TFSAرا از ۱۰۰۰۰ دلار که دولت قبل ارایه کرده بود به ۵۵۰۰دلار  بازگردانده است،  بنابراین مراقب سود هنگفت مازاد باشید و همچنین در صورتی که درباره برداشت از TFSA تان فکر می کنید ایده خوبی خواهد بود که آن را پیش از ۳۱ دسامبر انجام دهید.

OAS در سن ۶۵ سالگی

این نیز تغییر دیگری است که دولت جدید تدارک دیده که ما دوباره می توانیم در سن ۶۵ سالگی شروع به دریافتOld Age Security pension کنیم. در دولت محافظه کاران سن واجد شرایط تا ۶۷ سالگی افزایش یافته بودTاما در صورتی که به بازنشستگی فکر می کنید یک عامل دیگر می تواند بر محاسبات شما تاثیر داشته باشد. در هر صورت، فراموش نکنید در صورتی که درآمد کل تان فراتر از ۷۲۸۰۹دلار باشد شما مجبور خواهید بود که مقداری یا همه سود OAS تان را پرداخت نمایید.

اقتباس Actualis و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد.از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما درسراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

 www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin