شهروند ـ تغییرات مالیاتی و مقرراتی در انتاریو که از اول ژانویه اعمال می شود باعث خواهد شد که هزینه ی برق برای مشتریان کاهش یافته ولی در عوض هزینه ی گرمایی منازل بالاتر می رود. دولت ۸ درصد سهم استانی HST را از قبوض برق مشتریان کم خواهد کرد، اما برنامه ی دولت لیبرال برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حدود ۶ دلار به صورت حساب ماهانه ی گاز طبیعی اضافه خواهد کرد. حداکثر بازپرداخت مالیات جابجایی زمین در استان انتاریو به ۴۰۰۰ دلار خواهد رسید و این بدان معناست که خریداران خانه در ۳۶۸,۰۰۰ دلار اولیه خرید، مالیاتی پرداخت نخواهند کرد.

همچنین رستوران های زنجیره ای که بیش از ۲۰ شعبه در انتاریو دارند باید از اول ژانویه میزان کالری های غذاها را در منوی خود بیاورند.

آژانس های مسافرتی باید در تبلیغ های خود کل قیمت بسته ی مسافرتی، با در نظر گرفتن مالیات، را نشان بدهند.

شرکت های بکسل و حمل و نقل باید هزینه ی خدمات خود را بر روی تراک ها نصب کنند و باید کارت های اعتباری را نیز قبول کنند.

حق حمایت از همسر و فرزند، برای خانواده هایی که از کمک های اجتماعی و یا حق معلولیت استفاده می کنند، دیگر به عنوان درآمد تلقی نخواهد شد.

بیشترین هزینه ی وام Payday از ۲۱ دلار به ۱۸ دلار برای هر ۱۰۰ دلاری که قرض گرفته شود کاهش خواهد یافت.

بر اساس یک بروز رسانی در قانون دخانیات انتاریو، فروش تمامی سیگارهای میخک و سیگارهای با طعم نعنا ممنوع خواهد شد.

پلیس دیگر نمی تواند به صورت اتفاقی افراد را در خیابان نگه داشته و از آنها کارت شناسایی طلب کند و باید در این موارد به آنها بگوید که این حق را دارند که بدون جواب دادن به سئوال آنها از مکان بروند.

حق پدر مادری خانواده ها بدون در نظر گرفتن شیوه ی بچه دار شدن و جنسیت پدر و مادر از همان ابتدا به رسمیت شناخته خواهد شد.

کودکانی که از طریق شیوه های تولید مثل مصنوعی به دنیا آمده اند می توانند تا سه سال بعد از مرگ پدر و مادر خود از کمک های مالی آنها استفاده کنند.

و در نهایت شرکت های بیزینسی بزرگ و کمپانی های خصوصی باید فضای لازم برای پارکینگ، فضای بازی برای بچه ها و تسهیلات لازم برای معلولین را ایجاد کنند.