شهروند ـ آندره دو گراس، ستاره ی کانادایی ورزش دو و میدانی و برنده ی سه مدال در المپیک ریو ۲۰۱۶، به عنوان چهره ی خبرساز و رسانه ای مرد ورزشکار کانادایی در سال ۲۰۱۶ برنده ی جایزه ی  Lionel Conacher شد. دو گراس در المپیک سال ۲۰۱۶ موفق شد یک مدال نقره  در ۲۰۰ متر و دو مدال برنز ۱۰۰ متر و ۴۰۰ متر را از آن خود کند. او می گوید که دلش می خواهد باعث شود تا سطح این ورزش در کانادا بالا برود. دو گراس، به گفته ی خودش، از انجام دادن مسابقات دو و میدانی بسیار لذت می برد و از آنجایی که می داند رفتارش الگوی بسیاری از طرفدارانش است با وجود همه ی سختی ها سعی می کند خودش را با انگیزه و مشتاق نشان دهد.

به گفته ی یکی از کارشناسان تا به حال هیچ ورزشکار کانادایی مانند دو گراس در مقابل بهترین های جهان رقابت نکرده است، او توانست در المپیک ریو رکورد ۲۰ ساله ی دو ۴۰۰ متر را عوض کند. این قهرمان اهل مارکهام انتاریو توانست با کسب ۴۳ رای (۶۶ درصد آرا) در همه پرسی سردبیران و گزارشگران خبری این جایزه را از آن خود کند.

دو گراس به تازگی درس خود را در رشته ی جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تمام کرده است و برای شروع تمریناتش برای فصل جدید بازی ها آماده می شود.

همچنین روز سه شنبه اعلام شد که پنی اولکسیاک، شناگر ۱۶ ساله کانادایی که توانسته بود در المپیک ریو برنده ی چندین مدال طلا و نقره باشد نیز به عنوان چهره ی رسانه ای ورزشکار زن سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

اولکسیاک توانست با به دست آوردن ۹۴ درصد آرا خبرنگاران و رسانه ها برنده ی این عنوان شود. او در المپیک ریو ۲۰۱۶ بسیار خوش درخشید و توانست ۱ مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز در رشته های مختلف شنا از آن خود کند و در نهایت با کسب این عنوان در روز سه شنبه سال ۲۰۱۶ خود را بسیار پرثمر و مفید به پایان برساند.