شاید بهترین موقع برای بررسی بیمه نامه ها همین موقع از سال باشد که هم در تعطیلات به سر می برید و هم از مشغله کار روزمره کمی فاصله دارید و می توانید با آرامش خاطر یکبار دیگر ببینید چه خریده اید؟ آیا این کالای نامریی در زمان مقتضی می تواند نیازهای شما را برطرف نماید یا با پاسخ ارزیاب خسارت مواجه می شوید که متاسفانه خسارتتان پوشش کافی ندارد یا در حالت بدتر اصلا خسارت در تعهدات شرکت بیمه نیست.

برای این که تعجب زده نشوید لازم است تا اقلا هر سال یکبار هم که شده بررسی کنید که تا چه اندازه با توجه به بودجه مالی خود توانسته اید نیازهای بیمه ای را برآورده نمایید و این بیمه نامه ها در زمان لازم آیا توان پاسخگویی دارند؟

 

بیمه منازل مسکونی:

یکی از مسایل مهم در زمان خسارت آن است که بتوانید ثابت کنید که مال بیمه شده متناسب با رقم واقعی بیمه شده است. به عبارت دیگر همه اموال در زمره موارد بیمه شده ذکر شده و مبلغ متناسب با رقم جایگزین مال بیمه شده است. برای دستیابی به این هدف لازم است که از تمامی اقلام در منزل صورت برداری نمایید و فاکتور خرید همه را داشته باشید. از مواردی که بسیار توصیه می شود آن است که اگر دارای کالاهای با ارزش هستید (مثل فرش یا قالیچه قیمتی) حتما از آنها عکسبرداری کرده و کاغذ خریدش را به تایید شرکت بیمه برسانید. به عبارتی آن موارد با ارزش را با قیمت توافقی بیمه کنید. در مرحله آخر که اهمیتش بسیار بالا است حتما با تلفن هوشمند خود از کل خانه فیلمبرداری کنید و تاریخ بزنید که همه اقلام در آن فیلم مشخص باشد.

 

بیمه مسافرتی:

بعد از خرید بیمه مسافرتی (در زمان خرید حتما در خصوص شرایط و مقررات با بروکر یا نماینده بیمه خود مشورت نمایید) حتما از کلیه مدارک سفر شامل بلیت، پاسپورت، حتی  گواهینامه رانندگی و اوهیپ با تلفن همراه خود عکس بگیرید و همراه داشته باشید.

 

بیمه عمر:

اگر دارای بیمه نامه معتبر عمر هستید و عازم کشور ایران هستید حتما از شماره بیمه نامه عمر خود به انضمام صفحه مشخصات کپی یا عکس بگیرید و همراه داشته باشید و به همسفر خود بگویید که در زمان مقتضی این اطلاعات را به پزشکی که قرار است مدارک فوت را صادر نماید بدهد. این پزشک بهتر است (ضروری است) که از پزشکان معتبر و مورد تایید کانادا باشد. لیست این پزشکان در اداره مهاجرت وجود دارد.

 

بیمه اتومبیل:

اگر قصد دارید که با اتومبیل خود مسافرت نمایید و به آمریکا برویید مطمئن شوید که بیمه نامه شما دارای شرایط کافی است. توصیه می شود که حتما با بروکر بیمه ای خود مشورت کنید و در صورت لزوم پوشش های اضافی را خریداری کنید. این مطلب برای مسافرت به ایالت های دیگر کانادا هم قابل توجه است. اگر چه اونتاریو یکی از کامل ترین و در ضمن گرانترین بیمه های اتومبیل را دارد ولی ضروری است که مدت اقامت و مسافت را در نظر گرفته و شرکت بیمه را مطلع نمایید.

 

بیمه درمان گروهی و شخصی:

اگر دارای بیمه نامه مکمل بر اوهیپ هستید حتما اطلاعات آن را همراه داشته باشید تا در زمان خاص مراکز پزشکی بتوانند رفرنس آن را روی مدارک پزشکی درج نمایند تا در زمان بازگشت بتوانید متکی بر آن مدارک معادل هزینه ها در کانادا را از شرکت بیمه خود و از اوهیپ دریافت کنید.

 

سال نو بر همه شما عزیزان مبارک!