آیت الخدا مصباح جون یزدی، دامت خوشگلاته، گفته اند که خوشبختانه هیچ روایتی در مورد لزوم اطاعت از منتخب مردم نداریم که نداریم که نداریم. به همین دلیل، دست ما باز است تا هر بلایی که خواستیم بر سر منتخب مردم بیاوریم. و وقتی روایت نداریم گناه ما چیست؟

هی به ما ایراد می گیرند که چرا اولین رئیس  جمهور منتخب را فراری دادید، دومین رئیس جمهور هم که همه رقم می سوخت و می ساخت، سوزاندید، سومین رئیس جمهور هم تا زمانی که هنوز آش خور بود و رهبر نشده بود، پهن بارش نمی کردید، چهارمین رئیس جمهور نیز جزو ساکتین فتنه جا زدید، پنجمین رئیس جمهور که اصلا ممنوع التصویر و ممنوع الخروج و ممنوع الختم رفتن هست، ششمین رئیس جمهور که شد رهبر منحرفین، هفتمی هم که هر روز هر بلایی که دلتان می خواهد بر سرش می آورید و تهدیدش می کنید، خب خداوکیلی شما جای ما بودید و روایت نداشتید چکار می کردید؟

به خدا قسم اگر ما روایت داشتیم که به صراحت تصریح می کرد که به منتخب مردم احترام بگذارید، آیا ما حاضر بودیم این کارهای ناشایست انجام بدهیم؟ ولله نه. فرضا اگر ما روایت داشتیم که به نمایندگان مردم احترام بگذارید، آیا ما جرات می کردیم نمایندگان مجلس را دستگیر و زندانی کنیم؟ و یا رئیس مجلس را چندین سال همینطوری الکی حبس کنیم؟

فقط خداوند یکی دو جا تفننی فرموده اند، و شوری امرهم بینهم. یعنی مشورت کنید. ما هم تشخیص داده ایم که با این نمایندگان عمرا نمی شود مشورت کرد چون دهن لق اند و حاضرند نظام را به چهارتا رای ناقابل به مردم بفروشند. از همه مهمتر اگر روایت داشتیم که اختلاس نکنید، آیا مسئولان خداجوی نظام، جرات می کردند اختلاس بکنند؟

خب وقتی روایتی نیست گوشزد کند که در درس قرآن، وقتی در گوش بچه ها می خوانید و الم تر کیف، و شیطان رفت توی جلدتان نباید هر بلایی دل تان خواست بر سر بچه های مردم بیاورید، ما هم آدمیزادیم و هر وقت هوس کردیم الم مان را تر می کنیم و کیف می کنیم. مثل ماشینی که ترمز ندارد. چون اگر خدا می خواست ما به بچه های معصوم در کلاس های قرآن آسیب نزنیم حتما باید یک آیه ای سوره ای و یا حداقل روایتی نازل می کرد و مانع ما می شد والا وقتی خدا چیزی نگفته و ما هم روایتی نداریم چرا باید خودمان را از نعمات جهان محروم کنیم. ملتفتی؟

مُهر و تسبیح سلاح مومن

 حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور، که خودش جای مُهر بر پیشانی دارد، در نماز دشمن شکن جمعه یزد، با مُهر و تسبیح مورد حمله برق آسای مومنان قرار گرفت. و اگر دخالت نیروهای امنیتی نبود شاید به درجه رفیع شهادت نیز نائل می آمد. به همین دلیل قضیه بیخ پیدا کرده و دادستان کل کشور بر خلاف رویه معمول، از تشکیل پرونده در مجتمع قضایی دولت و اعلام جرم علیه مومنان خبر داده و اعلام کرده که معاون روحانی حق دارد شکایت کند چون پیشانی مبارکش با مهر سیاه شده.

اما جناب امیری که از ادعای دادستان شوکه شده بود، با رد ادعای مطرح شده گفت که این سخنان کذب محض است چون هیچ مهری به پیشانی ام اصابت نکرده. و تاکید کرد که جای مهر پیشانی اش تازه نیست و سالهاست که جای مهر در پیشانی دارد. و در حالی که عکس های قدیمی اش را نشان می داد افزود: این عکس ها ثابت می کند که  قبل از حضور در نماز دشمن شکن یزد، جای مهر در پیشانی داشته ام. والا اگر جای مهر در پیشانی نداشتم که معاون رئیس جمهور نمی شدم.

خبرها حاکی ازآن است که قوه قضاییه ادعای معاون روحانی را قبول نکرده و ایشان را جهت اسکن رنگی پیشانی به پزشکی غیرقانونی معرفی کرده است. حسن روحانی نیز ضمن تایید سخنان معاون خود گفته که بنده از وقتی یادم هست، ایشان جای مهر در پیشانی داشته اند و حتی برخی از دولتیان به شوخی به آقای امیری می گفتند، می شود چند روزی مُهرت را به ما قرض بدهی؟

از سویی دیگر محسنی اژه ای ضمن دفاع از مومنان نماز جمعه یزد، پرسیده مگر مومن لات است که با چاقو و قمه به مخالفان حمله کند؟ و افزوده: تنها سلاح مومن مهر و تسبیح است. و در حالی که یکی از خبرنگاران را گاز می گرفت فریاد زد: ای ملت به هوش باشید، با این تبلیغات می خواهند مهر و تسبیح را از مومنان بگیرند و آنان را خلع سلاح کنند.

در مناطق گرمسیر دختران در ۱۳ سالگی می توانند ازدواج کنند

خانم زهرا سجادی دبیر مجمع زنان خیلی فرهیخته انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی گفت: در مناطق گرمسیری دخترها می‌توانند در سن ۱۳ سالگی و حتی پایین‌تر ازدواج کنند و در صورتی که‌ شرایط ازدواج برای آنها فراهم نشود ممکن است به فساد بیفتند. شنونده وقتی این حرفها را می شنود چاره ای ندارد جز اینکه به نظام جمهوری اسلامی بابت تربیت چنین “پر ریخته” هایی تبریک بگوید. چون اخیرا دانشمندان ثابت کرده اند که آدم ها نیز عینهو گرمک و طالبی در مناطق گرمسیر زودتر می رسند. و اگر آنها را به موقع نچینند فاسد می شوند. و درست به همین دلیل است که نه کسی دیده و نه کسی شنیده که مسئولان نظام جمهوری اسلامی در مناطق گرم و خشک سکونت داشته باشند. و اغلب شان در جاهای خوش آب و هوا ساکن هستند و خوشبختانه هیچگاه هم فاسد نمی شوند و اصلا نمی دانند فساد چیست. تا جایی که اکثر آنان، از بس در جاهای سرد و خنک زندگی کرده اند، بسیاری از حرکات و سکنات شان سرد و خنک است و توانسته اند با درایت، این سردی را به جامعه نیز سرایت بدهند.

دادستان کل کشور، حجت الاسلام و الامسلمین منتظری هم گفته: فساد آنقدر گسترده نیست که ما را دچار وحشت کند. خداوکیلی، گاهی اوقات پر ریخته های نظام حرفهایی می زنند که به عقل جن هم نمی رسد.

دانشمندان ایرانی، دانشمندان آمریکایی

بلافاصله پس از انتشار نامه ۳۰ تن از دانشمندان ایرانی به ترامپ در مورد پاره کردن برجام، خبر می رسد که ۳۷ تن از دانشمندان خیر ندیده آمریکایی که گویا قصدشان بی اعتبار جلوه دادن دانشمندان ایرانی است، نامه مفصلی به ترامپ نوشته اند که: وقتی میری با چشم تر/ هر چی دلت میخواد ببر/فقط گیتار رو با خودت نبر/ بذار که حسین دربدر/ از تو بخونه تا سحر.

ترامپ ذلیل مرده هم گیج شده و گفته، این همه سختی و مشقت توی این چند ماه متحمل شدیم، هیچی مثل این برجام مادرمرده نرفته روی اعصاب ما.

و با عصبانیت پرسیده: اگر تا قبل اینکه کلید کاخ سفید را تحویل بگیرم تکلیف بنده را با برجام روشن کردید که هیچ، والا به جای برجام پیراهن خودم را پاره می کنم. یکی از مشاوران گفته به نظرم حق با دانشمندان آمریکایی است چون هرچی نباشد یکی دوتایشان پدر بمب هیدروژنی اند و جایزه نوبل برده اند، اما دانشمندان ایرانی بجز یکی دو تا سی دی و دی وی دی، جایزه ای نبرده اند. ترامپ بر سر مشاور فریاد کشیده که قاضی القضات دارالخلاف مم صادق چی؟

علامه دهر را چه می گویی؟ مشاور پرسیده کدام علامه دهر؟ ترامپ پاسخ داده، حاج حسین شریعتمداری که به ما پیغام داده بچه پدرت نیستی اگر برجام را پاره نکنی. گویا نمایندگان کنگره پس از ساعت ها بحث و جدل به ترامپ پیشنهاد داده اند که با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری می توانی “هد اَند تَیل” یا به قول ایرانی ها شیر یا خط بکنی.

*