شهروند- چندی پیش مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) در گزارشی اعلام کرد که تا سال ۲۰۵۰ تعداد بطری های پلاستیکی از جمعیت ماهی ها در دریاها بیشتر خواهد شد. این آمار سرسام آور و نگران کننده هنرمند و عکاس اهل تورنتو، بنجامین ون وونگ (Benjamin Von Wong)  را بر آن داشت تا پروژه ی هنری را با نام “پری های دریایی از پلاستیک متنفرند” در تاریخ ۱۲ دسامبر راه اندازی کند. وونگ بعد از تحقیقات فراوان و براساس یافته های وب سایت Ban the Bottle متوجه شد که هر آمریکایی سالانه ۱۶۷ بطری پلاستیکی استفاده می کند که جمع این بطری ها بعد از ۶۰ سال به ۱۰هزار خواهد رسید. این هنرمند ایده کارش را از این عدد الهام گرفت و مجموعه کارهایی را خلق کرد که در آنها یک پری دریایی در میان ۱۰هزار بطری پلاستیکی در حال غرق شدن است.

وونگ با انجام این پروژه می خواهد به مردم نشان بدهد که چه چیزی استفاده می کنند و آنها را وادار به فکر کردن به عواقب آن کرده و از آنها می خواهد که همین الان استفاده از بطری های پلاستیکی را متوقف کرده و ظروف دیگری که می توان آنها را چندین بار استفاده کرد جایگزین کنند.

او برای انجام پروژه ی هنری اش ۱۰هزار بطری را از مرکز مدیریت زباله جمع آوری کرد و به کمک تعدادی از داوطلبان از میان دوستان و خانواده این بطری ها را تمیز کرد. نیمی از این بطری ها در مرکز مدیریت زباله تنها یک بار استفاده شده اند ولی ۴۵۰ سال زمان لازم است تا از بین بروند.