شهروند ـ دهکده ی کانادایی واقع در یک ساعتی شمال مونترال نزدیک Rawdon در استان کبک از پاییز برای فروش در بازار گذاشته شده است. این دهکده ۶۰ هکتاری ۴۵ ساختمان دارد و ارزش آن ۲.۹ میلیون دلار است. این دهکده که برای نشان دادن نحوه ی استقرار مهاجران اروپایی در قرن ۱۹ طراحی شده است دارای یک کلیسا، یک مغازه، یک کارخانه، یک قبرستان، یک سالن تجمعات و ۲۲ خانه می باشد ولی بیشتر خانه ها تنها برای نمایش است و قابل سکونت نیست و تنها یک خانه ی قابل سکونت در آن وجود دارد.

می توان این دهکده را خرید اما نمی توان در آن ساکن شد و برای سکونت نیاز است تا درآن ساخت و سازهایی انجام شود. بسیاری از این خانه ها در طول سالیان توسط کشتی به این دهکده آورده شده اند.

این دهکده در روزهای اوج خود سالیانه ۳۰,۰۰۰ توریست را به خودش جذب می کرد و مقصد مورد علاقه ی بسیاری از فیلم سازان و تهیه کنندگان سریال بوده است.

تلاش بر این است تا خریداری برای این دهکده پیدا شود که بتواند آن را بهبود داده و به همین شکل حفظ نماید. تاکنون بسیاری افراد از کشورهای مختلف دنیا برای خرید آن ابراز تمایل کرده اند، بخصوص کسانی که این دهکده را در برخی فیلم ها و سریال ها نیز دیده اند.