شهروند ـ با افزایش درخواست مردم در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۶ در وب سایت Parks Canada  برای گرفتن کارت عبور رایگان برای کشف پارک های ملی کانادا در سال ۲۰۱۷، سرویسی که به مناسبت جشن ۱۵۰ سالگی اتحاد کانادا ارائه می شود، نگرانی های طرفداران محیط زیست افزایش پیدا کرده است. طرفداران محیط زیست می گویند که ارتباط مردم با طبیعت بسیار مهم است، ولی این ارتباط نباید بر سلامت محیط زیست، طبیعت و حیوانات تاثیر منفی داشته باشد. سال ۲۰۱۶ برای پارک بانان سال بسیار شلوغی بود و برخی از طرفداران محیط زیست معتقدند که سال ۲۰۱۷ تعداد توریست ها افزایش زیادی خواهد داشت و این باعث خواهد شد که با افزایش ترافیک جاده ای تعداد حیواناتی که در جاده های بین پارک ها بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند، افزایش یابد. همچنین افزایش میزان آشغال و عبور و مرور توریست ها ممکن است نگهداری و نظافت را سخت تر کند و برای این کار نیروی بیشتری نیاز است.

طرفداران محیط زیست امیدوارند که با ایجاد نیروی بیشتر بتوان از پارک های ملی کانادا که بیشترین میزان توریست را به این کشور می آورد مراقبت های لازم را انجام داد و به مردمی که برای بازدید آمده اند تمامی قوانین استفاده از این منابع طبیعی را به طور کامل توضیح داد.

علاوه بر این لازم است که دانشمندان و افراد متخصص بیشتری در تابستان سال ۲۰۱۷ وضعیت سلامت پارک ها و حیوانات را تحت نظر داشته باشند. “پارک های کانادا” اعلام کرد که تعداد افرادی که برای کارت عبور درخواست داده اند را زیر نظر دارد تا بتواند پیش بینی های لازم برای پارک هایی که بازدیدکنندگان بیشتری خواهد داشت در نظر بگیرد.

همچنین این ارگان سعی می کند با پیشنهاد دادن مکان های جدید حجم ترافیک را از روی پارک های بسیار پر بازدید کننده بردارد.