شهروند- رییس و مدیر عامل فعلی مک دونالد کانادا، جان بتس (John Betts) ادعا می کند که بدنامی این رستوران در تهیه غذاهای بدون کیفیت به کلی اشتباه است و به هیچ عنوان عادلانه نیست. سال آینده ۵۰ امین سال حضور و فعالیت این رستوران زنجیره ای آمریکایی در کاناداست و این عدد برای مک دونالد یک نقطه ی عطف است، رستورانی که در تمام این سالها برای شهرت خودش جنگیده است و سعی کرده است خلاف ادعای عموم به فعالیت ادامه بدهد.

بتس که ۶۴ سال دارد می گوید که خودش برای ۵۰ سال مشتری مک دونالد بوده است و هم اکنون سالم است. مک دونالد امروز با اولین مک دونالد که در سال ۱۹۶۷ در بریتیش کلمبیا باز شد بسیار متفاوت است و سعی کرده است در تمام این سالها منوی غذایی سالم تری را به کاناداییها که بسیار نگران سلامتی شان هستند

ارائه کند.

این رستوران میزان سدیم را در ۵۰ نوع از غذاهای خود کاهش داده است، مرغ و گوشت قرمز خود را از کانادا تهیه می کند و در تلاش است تا از سال ۲۰۱۸ آنتی بیوتیک را در مرغ هایی که سرو می کند از بین ببرد و علاوه بر این اطلاعات غذایی هر پرس به صورت آنلاین و در داخل رستوران برای افراد موجود است تا در صورت نگرانی به آنها رجوع کنند.

طی سالیان اخیر نوسازی های زیادی درون شعبه های مک دونالد انجام شده است و بر اساس گفته های بیتس، مک دونالد در آینده ای نه چندان دور به یکی از بهترین رستوران های غذای فوری تبدیل خواهد شد.