شهروند ـ بروس هیمن (Bruce Heyman)، سفیر ایالات متحده ی آمریکا در کانادا که از سال ۲۰۱۴ در این سمت مشغول به خدمت بود به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و قرار است در تاریخ ۲۰ ژانویه، روز ورود دونالد ترامپ به کاخ ریاست جمهوری، به همراه همسرش خاک کانادا را ترک کند. این اتفاق در هنگام تغییر رؤسای جمهوری امری رایج است، البته معمولا سفرای قبلی در سمت خود باقی می مانند تا سفیر بعدی تعیین شود.

اما دونالد ترامپ از تمامی سفیرهای ایالات متحده در کشورهای دیگر خواسته است که از سمتشان استعفا داده و با خروج اوباما از سمتش، آنها نیز از سمت خود کناره گیری کنند.

این امر باعث می شود که این سمت در بسیاری از کشورها از جمله کانادا تا زمان تعیین سفیر بعدی خالی باقی بماند. بروس هیمن خاطرنشان می کند که نباید نگران روابط بین دو کشور کانادا و ایالات متحده ی آمریکا بود و روابط این دو کشور به قدری قوی هست که تغییر ریاست جمهوری تاثیری بر آن نداشته باشد.

هیمن و همسرش ویکی هیمن، از سال ۲۰۱۴ توانسته اند روابط سیاسی زیادی را در کانادا برای خودشان دست و پا کنند و می گویند که از این که در کانادا بوده اند بسیار خوشحالند و دلشان برای این کشور تنگ خواهد شد و سعی می کنند که روابط خود را با این کشور حفظ کنند.