شهروند ـ بر اساس تغییرات اعمال شده در قوانین و بنا بر گفته های وزیر آموزش عالی انتاریو، به زودی کسانی که می خواهند وارد دانشگاه و کالج در انتاریو بشوند می توانند مانند فارغ التحصیلان دبیرستانی کمک های مالی لازم را دریافت کرده و از تحصیلات رایگان بهره مند شوند. بر اساس کمک های جدید دولت انتاریو افرادی که از خانواده های با درآمد کمتر از ۵۰,۰۰۰ دلار در سال هستند و تمایل دارند وارد دانشگاه یا کالج بشوند می توانند کمک هزینه ی بلاعوض تحصیل را دریافت کنند.

این قانون شامل تمامی افراد اعم از دبیرستانی ها و افراد بزرگسال می شود. انتظار آن می رود که هزینه ی تحصیل به وسیله ی از بین بردن Tax Credit  تحصیلات عالی پوشش داده شود. تحت قانون جدید Grant در انتاریو، دانش آموزان از خانواده های با درآمد کمتر از ۵۰ هزار دلار در سال هیچگونه بدهی دانشجویی استانی نخواهند داشت. بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان از خانواده های با درآمد کمتر از ۸۳ هزار دلار در سال کمک مالی لازم را برای پرداخت هزینه ی تحصیل دریافت خواهند کرد و در اغلب موارد این کمک مالی از هزینه ی تحصیل آنها نیز بیشتر خواهد بود. نود درصد از دانشجویان وابسته به کالج و ۷۰ درصد از دانش جویان وابسته به دانشگاه که از خانواده های با درآمد کمتر از ۵۰ هزار دلار در سال هستند کمک مالی بیش از میانگین هزینه ی تحصیل سالیانه ی خود دریافت خواهند کرد.

این کمک های جدید انتاریو باعث خواهد شد که هر فردی در هر سنی بتواند با خیال راحت به تحصیلات آکادمیک روی آورده و رویای خود را به تحقق برساند.