شهروند ـ تورنتو دومین شهر در کاناداست که کمپین مبارزه با نژادپرستی MakeItAwkward در آن اجرا می شود. این کمپین توسط جسی لیپس کمب ( Jesse Lipscombe) و همسرش جولیا لیپس کمب برای اولین بار در شهر ادمونتون استان آلبرتا و به کمک شهردار این شهر راه اندازی شد.

این کمپین از طرفدارانش می خواهد که به آرامی و با احترام به فردی که بر اساس اعمال و گفته هایش در مکان های عمومی نژادپرست گفته می شود نزدیک شده و از وی بخواهند که دلیل حرفها و حرکاتش را توضیح دهد.

طرفداران این کمپین باید یا این عمل را انجام دهند و یا هشتگ #MakeItAwkward را در فضای مجازی پست کنند. به گفته ی بنیانگذاران این فعالیت اجتماعی یکی از دلایلی که فرد نژادپرست به رفتارش ادامه می دهد این است که تا به حال کسی به خاطر رفتارش به طور جدی از وی سئوالی نکرده است.

تورنتو دومین شهری است که این کمپین بدان وارد می شود و تمام هدف آن این است که با پرسیدن سئوال، زشتی عمل نژادپرستانه را به انجام دهنده ی آن نشان داده و این کار را به کاری زشت و غیرعادی در عموم تبدیل کند.

گاهی اوقات بسیاری افراد بدون دانستن این که حرفشان رنگ و بوی نژادپرستانه دارد آنها را به زبان می آورند ولی لزوما همه ی این انسانها نژادپرست نیستند و تنها آگاهی کافی از بیان خود ندارند.

این زوج از سرعت انتشار این کمپین بسیار خوشحالند و می گویند هربار که اتفاق نفرت انگیزی رخ می دهد سرعت مبارزه در آن در کانادا به قدری بالاست که آن را به تجربه ای بسیار دوست داشتنی و جالب تبدیل می کند.