شهروند- بر اساس قوانین استانی و فدرال ، هر شهروند کانادایی می تواند چنانچه در کار پلیس دخالت نکند و مانع عملیات افسران پلیس نشود، با موبایل خود از روند فعالیت پلیس در هر زمینه ای فیلم برداری کند و پلیس نمی تواند مانع این کار شده و یا موبایل را از آن ها بگیرد، اما روز سه شنبه اتفاق دیگری در تورنتو افتاد که کمی با قوانین مغایرت داشت.

یک مرد جوان اهل تورنتو در نزدیکی دانشگاه رایرسون در حال فیلم برداری از چند افسر پلیس بود که در حال دستگیری مردی بودند که به گفته ی پلیس به یک افسر زن حمله کرده بود. در همین ضمن پلیس بارها به وی تذکر داد که دست از فیلم برداری بردارد و در نهایت وقتی این مرد جوان توضیح داد که مانع کار آنها نیست و سد راه آنها نشده است، یکی از افسران پلیس به او گفت که اگر فیلم برداری را قطع نکند موبایل وی را ضبط خواهد کرد. پلیس به این مرد جوان گفت که اگر دست از فیلم برداری برندارد مردی که در حال دستگیری اش هستند به صورت او تف خواهد انداخت و او به بیماری HIV مبتلا خواهد شد. این مرد جوان بسیار از برخورد پلیس ناراحت است و می گوید این رفتار و حمله به مردی که در حالت دستگیری است  رفتاری بسیار زشت از طرف پلیس است و این رفتاری است که با بسیاری از مردم بی خانمان در خیابان ها می شود. او حق خود می دانست که بتواند از این صحنه فیلم برداری کرده و آن را نگه دارد.

سخنگوی پلیس تورنتو نیز اعلام کرد که بارها به افسران پلیس گفته شده است شهروندان می توانند بدون دخالت در کار آنها از صحنه فیلم برداری کنند، ولی ظاهرا بسیاری از این افسران نیاز به آموزش دوباره دارند و در برخی موارد از دستوراتی که بهشان داده شده است سرپیچی می کنند.