بی بی سی: منصور اسانلو، رئیس زندانی هیات مدیره سندیکای شرکت اتوبوسرانی و حومه، روز یکشنبه ۱۰ مرداد از زندان به دادگاه انقلاب کرج برده شده و در جلسه دادگاه شرکت کرده است.

پرویز خورشید، وکیل منصور اسانلو، به بی بی سی فارسی گفت آقای اسانلو در تماس تلفنی از زندان با او، از انتقال خود به دادگاه و حضور در جلسه دادگاه بدون اطلاع قبلی خبر داده است.

آقای خورشید می گوید نه خود آقای اسانلو و نه او که وکیلش است، از تشکیل این جلسه آگاه نبوده اند و بنابراین به گفته آقای خورشید تشکیل این جلسه خلاف آیین دادرسی است.

پرویز خورشید به بی بی سی فارسی گفت اطلاع ندارد جلسه ای که آقای اسانلو به آن برده شده، جلسه محاکمه بوده یا چیز دیگری. به گفته او، اگر این جلسه، جلسه محاکمه بوده باشد، به دلیل بی اطلاع بودن متهم و وکیلش از زمان برگزاری آن، غیرقانونی است.

هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر، از برگزاری این جلسه در روز یکشنبه ۱۰ مرداد در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج خبر داده است.

بر اساس گزارش هرانا، آقای اسانلو در این جلسه به اتهام ارتباط با ضد انقلاب محاکمه شده است.

منصور اسانلو که از شناخته شده ترین فعالان کارگری ایران است، به پنج سال حبس تعزیری قطعی محکوم شده و از بیش از سه سال پیش در حال گذراندن دوره محکومیت خود در زندان است.

او ابتدا در زندان اوین تهران در بازداشت بود، اما مدتی است به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی از جمله عیسی سحرخیز، احمد زیدآبادی، داوود سلیمانی، مسعود باستانی، حشمت الله طبرزدی، مهدی محمودیان و رسول بداغی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.