شهروند- یک کمپانی تئاتر در ادمونتون کلگری مجبور شد به دلیل شکایات مردم، اجرای اتللو را که قرار بود از ۸ فوریه بر روی صحنه برود متوقف کند.

ظاهرا در این اجرای جدید قرار بود نقش کلیدی اتللو که همیشه توسط زنی سیاه پوست بازی می شده است، با بازی زنی سفیدپوست اجرا گردد. گروه تئاتر The Walterdale ، یک گروه تئاتر که به طور داوطلبانه و از سال ۱۹۵۸ اداره می شود، روز سه شنبه اعلام کرد که در پی دریافت پیام های تهدیدآمیز مجبور به متوقف کردن اجرای این نمایش می شود.  این اقدام برای آنها کار چندان ساده ای نبود، اما از آنجایی که این گروه نگران سلامت جانی بازیگران خود است مجبور به این کار شده است.

اگرچه بر اساس توضیحات کارگردان، بسیاری از هنرمندان سیاه پوست خودشان حاضر به اجرای این بازی نشده بودند، زیرا اعتقاد داشتند که این نمایش حاوی پیام های نژادپرستانه است، بازیگر سفیدپوست اتللو در یک پست فیس بوکی از این که این نقش را پذیرفته است عذرخواهی کرد و ابراز کرد که دلیل وی برای این کار علاقه اش به این نقش بوده است و تئاتر شکسپیر می تواند در هر زمانی به اشکال مختلف تعبیر شود و معنی آن فراتر از رنگ پوست افراد است.